Fula människor...

skrev jag om för ett tag sen. I maj närmare sagt. Då när det var uppe på tapeten att det skulle bli olagligt att inte anställa folk för att de var för fula.
Nu har det kommit en spännande kommentar om det.

Er teorin är alltså att en oattraktiv person inte klarar av kundkontakt på ett bra sätt..

Låter lite grann som att "vi på företaget bryr oss inte om hur du ser ut, men våra kunder gör det.."

Rent skitsnack det där. Faktum är (jag vet ju jag som ser ut som stryk) att klar majoritet av människorna är otroligt toleranta och handlar gärna av fula bara de är trevliga och hela o rena, schyssta kläder etc.

Däremot ni här på bloggen verkar vara fruktansvärt naiva och kanske t.o.m. intoleranta.

Hälsningar från en lite upprörd
Bill Gates


Naiv vill jag inte påstå att jag är, men intolerant! Jag är även ytlig, pessimistisk och ibland elak.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0