Vart är vi på väg

Nu har jag legat väldigt lågt ett tag. Det har faktiskt funnits en hel del saker att skriva om, speciellt nu när det är en häxjakt på poliser. Men jag har hållt mig ifrån debatterna.

Nu måste jag dock skriva av mig lite.

Läste precis en artikel på aftonbladet.se om barnläkaren som greps för mord. Polisen har JO-anmälts för gripandet, med anledning av att hon greps på sin arbetsplats, inför kollegor, vänner och patienter. Det ska ha varit fyra civilklädda poliser som kom och grep henne (med stor sannolikhet utan att handfängsla henne) och tog henne därifrån. Jag ser inte problemet här.

Om man ska gripa någon som är skäligen misstänkt för mord, då kan man inte vänta till dennekommer hem, eller skicka en kallelse, utan man måste ju agera snabbt. De hade varit viss skillnad om de hade kommit uniformerade och brottat ner henne eller något annat rättsvidrigt, men det här har ju gått helt enligt reglementet. JO lär ju ska lägga ner det här ganska fort.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0