Valuta för pengarna

Var och fikade efter skolan med J. 29 kronor för en 33 cl colaflaska är ta mig f**n alldeles för dyrt. 20 kronor för en negerboll (även om den var ganska stor) är också alldeles för dyrt. Men det är ju bara att bita i det sura äpplet om man vill ta en trevlig fika med en klasskamrat.

Men men, det går att se till att roa sig för hela slanten. Innan hemgång var jag tvungen att lätta lite på trycket. Det är ju så lång väg hem, så det är lika bra att passa på. På toaletten hade de värsta roliga grejen. På den såg jag till att få valuta för alla mina 49 kronorna. En automatisk pappersutmatare! Varje gång man slet av en bit papper så kom det automatiskt ut en ny snutt. Ville man ha en längre snutt drog man bara handen framför så matade den ut en liten bit till. Snacka om att vara lättroad alltså!

Jag fick i alla fall valuta för varenda liten peng... Även om jag slösade lite på papperet... Men kul var det!



Snacka om rolig pryl alltså!



Kommentarer
Postat av: Monica

Ja, sådana där är jätteroliga. Jag var på en toalett för ett tag sedan där de hade ett plastskydd på toasitsen, det rullade fram ett nytt sådant varje gång man spolade. Kändes väl inte överdrivet miljövänligt, men roligt var det!

2009-01-19 @ 19:25:47
URL: http://www.metrobloggen.se/gealach
Postat av: Camilla

Casper tycker också att de är roliga. Och prova att stoppa honom när du själv sitter där i godan ro. Mycket papper blev det.

2009-01-19 @ 20:38:57
Postat av: Anja

Jag addar dig på msn så kan jag berätta lite mer =)

2009-01-19 @ 22:15:53
URL: http://ingenrubrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0