Om jag inte stannat i stan

Igår var det insparksfest på Blue moon bar för de nya studenterna. Självklart var man där för att fira dem, och dricka lite alkohol och festa loss lite!

Eftersom jag bor lite tokigt till och inte alltid vill avbryta festandet så tidigt bara för att hinna med sista pendeltåget så försöker man ju hitta snälla klasskamrater som bor inne stan som man kan sova hos istället. Tur är väl det, speciellt när såna här saker händer - http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4234943.ab

Hade jag tagit sista pendeltåget hem, som går 00:50 och är framme i Väsby kl 01:17, hade jag gått precis förbi Magasinet där 30-åringen blev mördad. Larmet kom till polisen 00:20.

Undrar hur man skulle reagera på det. Skulle man springa och gömma sig, eller försöka agera utefter vad man lärt sig, nästan lärt sig, kommer snart lära sig? Tur, skrev jag här uppe, att inte hamna mitt i, men vore det ändå inte tur att hamna i en sådan situation. Att se hur man reagerar, hur kroppen reagerar. Hmm.



Kommentarer
Postat av: Gun från skåne

vilken tur vi hade den kvällen vännen, det var omständigheternas natt... Ödet hade annat plannerat för oss än våldäkt och mordutredningar.

2009-01-23 @ 19:38:57
Postat av: t00b

Ja ibland ska man ha lite tur :) Fast du fick ju åtminstone se lite roliga saker...

2009-01-23 @ 19:52:12
URL: http://t00b.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0