Nyttig mat - en klassfråga?

Jag måste börja äta mer "bra" mat. Framför allt mer proteiner. Enligt iform.se behöver jag ca 90 gram proteiner om dagen. Man kan ju tycka att det inte alls är så svårt att få i sig, men ack vad svårt det är. Tittar man på innehållsförteckningarna så innehåller sakerna ca 4-5 gram proteiner per 100 gram mat. För att då få i mig runt 90 gram proteiner om dagen måste jag då äta hur mycket som helst, av det jag äter nu.

Eller så är det bara att lägga om matvanorna, vilket innebär en avsevärt högre kostnad för mitt lilla knapra hushåll. Att äta nyttigt är inget för oss fattiga, utan snarare en klassfråga. Jag som tillhör klassen som tvingas äta billiga konserver och nudlar flera gånger i månaden har inte råd med att få i mig så mycket proteiner som jag behöver.

Ett jobb någon?


Visst är det gott, men hur mycket proteiner innehåller en portion? 10 gram?





Kommentarer
Postat av: Lotta

Tobbe, Tobbe, Tobbe... Protein-kur i pulverform som du tar och blandar med vatten. Otroligt gott och kommer i hur många smaker som helst. Räcker länge och är ganska prisvärt om man köper en del.



Hoppas du tar hand om dig, tråkigt att vi aldrig hörs.



Lotta Möller

2009-01-29 @ 16:52:53
Postat av: t00b

Jo jag ska snart införskaffa lite sånt.. Har så mycket andra pulver o häver i mig ;) hihi



Jag tar väl hand om mig, och vi får väl se till att höras (läs, jag får väl höra av mig snart) :)

2009-01-29 @ 18:31:22
URL: http://t00b.blogg.se/
Postat av: Lotta

Du vet lika väl som jag att du är kass på det... Kanske blir till min 19års dag?



Det var på min förra födelsedag vi hördes sist... ;)

2009-01-29 @ 21:19:52
Postat av: t00b

Jaa jag är kass på det :p Hmm, om jag inte minns fel så träffades vi över en fika i somras ;) och du fyller år den 4 mars... Alltså har vi träffats efter din födelsedag ^^



Men vad sägs om att ta en fika nån dag då? :)

2009-01-30 @ 16:19:16
URL: http://t00b.blogg.se/
Postat av: Lotta

Gjorde vi? Det minns inte jag.. Ja det är inte omöjligt :)



Var bor du nu?

2009-02-03 @ 20:24:01
URL: http://lmoeller.blogg.se/
Postat av: Lotta

Gjorde vi? Det minns inte jag.. Ja det är inte omöjligt :)



Var bor du nu?

2009-02-03 @ 20:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0