När infrastrukturen faller

Och då menar jag kollektivtrafiken. Nu är det någon stackare som varit trött på livet och hoppat framför ett tåg här i Upplands Väsby. Och all tågtrafik som går norrut står still. Inte bara pendeltågen utan även de rikstäckande tågen. Spank you very much, nu måste jag åka buss.

Det är så lätt att sabotera hela kollektivtrafiken i storstockholm. Det är bara att slänga sig framför tåget så hopar sig paniken i köerna till bussarna. Det är mycket människor som åker med pendeltågen och det ser man framförallt när de försöker klämma in sig i en och samma buss. Herregud människor, vad tänker ni med? Det går inte fortare för att ni springer till busskön.

Jag gick i lugn takt till bussköerna, slank bakom den sista bussen i kön och hej o hå, där kom det en buss till och jag var först in i den. Sen kom rusningen och det blev genast proppfullt. Snart ska jag ta mig till stan igen, och det kommer nog ta längre tid än beräknat. Den som hoppar framför ett tåg vet inte vilken röra den ställer till med.

Välj ett bättre sätt att gå vidare. Tänk på alla som drabbas. Det är många som ser vad som händer som kan bli traumatiserade för livet. Jag som inte ser något blir bara upprörd över att tåget står still, eller att jag måste klämmas i en buss. Men nog faan räcker det för mig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0