Märkliga drömmar

Det var länge sedan jag hade drömmar jag kommer ihåg när jag vaknar. Nu kommer jag ihåg bägge. Kommer till och med den jag hade förra natten.

Första drömmen jag hade inatt  var lite postapokalyptisk. Nutid. Jag, precis som alla var fattiga och fick hämta ut ransoner. Jag stod i en lång kö som slutade vid en disk där det stod en kvinna och delade ut saker. Väl framme hade jag en identifikationshandling att hämta ut. Det var inte så att de frågade vad jag hette, utan snarare om det var mitt namn som stod på ID-handlingen. Naturligtvis var det inte mitt namn, men jag sa ja i alla fall. Det var helt uppenbart att det var gjort för min skull. Jag tog ID-handlingen plus att märkligt piller de sa var det sista på min medicin. Jag slapp i alla fall p-pillren alla andra så gärna tog massor av. Män, ska jag tillägga.

Jag träffade sedan en kvinna som då var min "fru". Det var hon som hade fixat mitt falskleg. Hon tog mig till en grupp med människor som hälsade mig välkommen. Eftersom vi inte hade någon elektricitet så var det stearinljus som gav oss ljus. Varför jag prompt skulle leka med ljusen och elda i folks hår det vet jag inte. Sånt är väl helt enkelt kul bara. Jag vet inte hur drömmen slutade för jag tror jag vaknade till lite. Tror det var något jag reagerade på som gjorde att jag vaknade. Kul var det i alla fall.

Den andra drömmen jag hade var lite mixad. I början var det inne på en restaurang. Jag, och en kollega var där för att spana på två potentiella vapenburna kriminella. Det slutade med dragna vapen och skottlossning. Självklart prickade vi busarna och det blev ett smärre blodbad. Det var fler i restaurangen som blev träffade. Helt plötsligt var jag ambulanssjukvårdare som skulle rädda livet på alla människor, framförallt busarna.

Ingen ville hjälpa mig hämta handdukar och annat jag skulle stoppa blödningar med, så jag vart lite förtvivlad. När sedan de andra ambulansmännen försvann och jag ringde efter ytterligare ambulanser så var det ingen som ville komma. NÄr jag sedan var ute till "min" ambulans så hade någon placerat en liten unge på en bår under ambulansen. Han fick jag ta in i värmen eftersom han höll på att drunkna i en vattenpöl. Jag var sedan ute vid min ambulans och skulle ha mer förband, och då kom ytterligare en ambulans. När jag väl skulle visa dem till rätt hus hade jag gått vilse, trots att min ambulans stod utanför huset. Ja jag skriver huset för nu helt plötsligt var vi i området Bråten i Karlskoga. Närmare bestämt i familjen Abrahamssons hus. När jag väl vaknade upp från den drömmen kom jag på att det var jag som hade skjutit busarna.

Förra natten var jag på en kryssning. Den här drömmen var inte alls lika rolig, utan snarare fylld av panik. Att tappa bort någon på ett kryssningsfartyg är inte roligt kan jag säga. Inga spår av personen i fråga alls. Usch...



Kommentarer
Postat av: Anja

Yes, det är bara att höra av sig om du hittar nått, haha ;) Och Jeff Dunham är kärlek! xD



Lycka till på tentan idag!



(Skrev precis också ett inlägg om märkliga drömmar, hehe)

2009-01-16 @ 10:18:30
URL: http://ingenrubrik.blogg.se/
Postat av: Louise

Ojdå, tur att man har flyttat ifrån Bråten då, det verkar som att det händer en del skumma saker där...

2009-01-16 @ 14:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0