Lyhört

Ibland brukar jag höra grannarna prata. Deras badrum gränsar till mitt, och som brukligt så finns det en ventil i badrummet. Genom ventilen kan man i princip höra allt, så länge volymen är skaplig. Det är något jag har försökt tänka på när jag drar igång och sjunger eller beter mig allmänt knasigt i min ensamhet. Jag vill ju inte att grannen ska höra vad konstig man är.
Tydligen tänker inte grannen på samma sak. Eller så vet de inte om att det hörs väldigt bra...

Jag satt på toa och gjorde mina dagliga behov, när det plötsligt började låta som om jag bodde i en rivningskåk. Det kraschade och smällde och lät som om det var i mitt badrum det slogs sönder grejer. Herrn i huset (nyss fyllda 30) skrek åt damen (säkert några år yngre än herrn) att sluta. Han var inte helt glad åt hennes tilltag att rasera halva badrummet. De var helt klart oense om något.

Jag kunde mer eller mindre höra vartenda ord som sades... förlåt, skreks, i lägenheten bredvid. Jag kunde ju heller inte låta bli att tjuvlyssna trots att jag blev färdig med mina "business" inne i badrummet. Hon grina och skrek, medan han var lugn och saklig när han pratade tillbaka. Synd att jag har så dåligt minne, annars skulle jag ha berättat lite om vad deras konversation gick ut på.

Jag väntar spänt på en uppföljning av det här!



Kommentarer
Postat av: Monica

Hehe, gratis underhållning är ju aldrig fel! :-D

2009-01-18 @ 00:10:55
URL: http://www.metrobloggen.se/gealach

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0