En stund hos optikern

Idag efter skolan passade jag på att smita in till optikern för att boka en tid för synundersökning. Min ögonläkare har ju mer eller mindre gjort klart för mig att det inte blir bättre än så här.

Väl hos optikern fick jag en tid redan idag. Jag hade hela femtio minuter på mig innan jag skulle vara tillbaka, så jag tänkte att jag hinner hem och lämna av väskan och gå på muggen innan jag åker tillbaka. Väl hemma satt det en gubbe på knä utanför min dörr med ett stort block öppet. "Shit, bara det inte är Radiotjänst!", tänkte jag.

"Bor du här?" Frågade han mig. Vid det laget hade jag sett Väsbyhem-loggorna lite här och var, och svarade vänligt "Ja". Sicken tur tyckte han, för han ville komma in och kolla om det är vattenskador hos mig. Det är nämligen en pöl i källaren under min lägenhet. Han drog fram ett fuktmätarinstrument och började peta på väggen. Skadan är inte hos mig tur nog, utan hos grannen ovanför. Men de kommer nog ändå såga upp ett stort hål i toalettväggen för att installera en inspektionslucka.

Vid det här laget började jag bli lite stressad. Jag insåg att jag skulle missa bussen ner till centrum, men jag kunde ju inte skicka ut honom. När jag hade fått honom utanför dörren blev det ett snabbt pit-stop inne på muggen för att sedan ta det långa benet före ner till optikern. Snorig och jäklig sätter jag mig i soffan och väntar på att bli uppropad. *snörvel* Jag torkar mig lite under näsan med handen för att ta bort det där fuktiga som liksom samlas under nästippen.

Lämpligt nog kommer optikern i samma veva fram till mig och säger hej, och jag får då skaka hand med henne, med just den handen jag nyss torkat snor med. Inte undra på att folk blir förkylda så lätt. Jag ska nog göra som den gamla farbrorn som inte varit förkyld på 23 år och sluta skaka i hand med folk. Tänk vad mycket snor och skit de har på händerna. *usch*

Till saken. Mitt vänstra öga, som jag opererat mest, har jag absolut ingen som helst närsynthet kvar på! *Hurra* Däremot är jag nu mera översynt på det. Jag kan ju exempelvis inte riktigt läsa vad som står på dataskärmen jag skriver på just nu. Böcker och tidningar kan jag inte läsa heller med det ögat. Så nu har jag fått ett glasögonrecept, testbågarna damp ner i brevlådan idag och jag har valt ett par, så nästa vecka är jag en böttnefjant igen.

Livet leker, sa fisken i vattnet.



Kommentarer
Postat av: Jessica

Härligt att det såg så pass bra ut ändå, med glasögon ser du ännu bättre!;-)Nu väntar du väl bara på tid för att operera käken? Ska också beställa glasögon, eller nytt glas. Trots att jag betalade extra för repfritt glas så har jag på något märkligt sätt fått repor i det ena. Lustigt eller hur?

2009-01-21 @ 13:50:20
Postat av: Arandur

Hoppas du får en bra dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

Följ den gärna med blogglovin.

2009-01-21 @ 13:55:27
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: Arandur

sv: mycket bra tips, it's makes sense too. Ska skriva in det som ett alternativ.

2009-01-21 @ 17:01:11
URL: http://arandur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0