Böttnefjant igen eller?

Nu är det en vecka kvar innan det är dags att återigen, för femtioelfte gången, gå till S:t Eriks ögonsjukhus. Den här gången för en efterkontroll. Ytterligare en alltså. Vad kommer han att säga nu? Det vänstra ögat är fortfarande inte helt hundraprocentigt okej, och det högra är inte mycket bättre det. Orkar jag med fler operationer är en stor fråga? Kommer han att vilja operera mig mer är ytterligare en fråga?

Har jag investerat närmre 30 000 kronor på något halvdant? Svaret på det kom nog redan efter andra operationen. Är det nu så att jag kommer att få återgå till glasögon och linser trots allt lidande jag genomgått? Jag trodde att det skulle vara slut på allt petande i ögonen och alla utgifter som linser gav, men tydligen hade jag fel.

Å andra sidan måste jag ju ändå säga att utan operation hade jag inte kommit dit jag är idag, så något positivt har det ju ändå gett. Nåja på måndag vet jag mer. Jag har redan nu kollat in lite bågar på Lensway, just in case. När jag väl fått hem några provbågar ska ni få se hur jag ser ut i dem.

För övrigt kan jag nästan höra Erics asgarv ändå hit... Han roar sig måttligt åt att jag kommer att bli böttnefjant igen. En gång glasögonorm, alltid glasögonorm?



Kommentarer
Postat av: Jessica

Men glasögon är faktiskt fint, och du kommer säkert att se intelligent ut! Linser då??

2009-01-12 @ 21:37:13
Postat av: Zombie

Håller tummarna att det går bra på sjukhuset och att du får de svar du vill ha :)

2009-01-14 @ 06:52:46
URL: http://zombiefied.blogg.se/
Postat av: Camilla

Men du lillebror, jag tror att du skulle bli hemskt snygg i glasögon. Det finns mycket coola bågar nu ju. Så deppa inte för det. Men det är okey att deppa för att det inte gått så bra. Kräv pengarna tillbaka...

2009-01-14 @ 18:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0