Vad är nytt?

Oj oj, jag har inte skrivit på flera, flera dagar nu. Det finns risk att det beteendet upprepar sig, åtminstonde ett litet tag framöver. En liten uppdatering om vad som hänt de senaste dagarna ska ni ändå få.

Kan ju börja med att förklara varför jag inte skriver så mycket just nu. Jag kuggade tentan i kriminologi, inte helt oväntat, men det gör att jag har ytterligare en kurs att läsa in nu. Man kan ju faktiskt ha roligare saker för sig, men men. För övrigt så håller vi i dagsläget på med följande kurser, inklusive den jag kuggade:

Kriminologi
Kriminalteknik
Poliskunskap
Juridik
Beteendevetenskap
Radio
Bastaktik
Självskydd
Mentalt förhållningssätt (är en del av bastaktiken)
Vapen
Polisbilskörning
Säkert nåt mer som jag glömt...

Som ni ser har jag rätt fullt upp just nu =)

Det har faktiskt inte hänt något överväldigande spännande/kul i mitt liv de senaste dagarna heller. Jag har provat lite olika linser, som gett lite olika resultat, och i frredags var jag hos optikern för att kolla hur det gått. Det är nu det nya kommer...

Dina ögon gnistrar som stjärnorna på himlen...
Det skulle kunna vara en dålig raggningsreplik, men i mitt fall verkar det faktiskt vara så.
Jag har ju gnällt lite över att jag inte ser bra med vare sig linserna jag provat, eller glasögonen jag skaffat. Det gäller vänster öga som jag opererat så många gånger. Nu fick jag en rimlig förklaring till det. Enligt optikern har jag en stjärnhimmel med bubblor innanför hornhinnan, vilket gör att det kan va lite grumligt, nästan som starr, och det spelar ingen roll om jag så har glasögon OCH linser i så kommer jag inte att se bättre för det.

Nu får jag vänta till augusti när jag har nästa tid hos St: Eriks, för att se vad de säger om det. *suck*



Kommentarer
Postat av: Carro

Träligt att du kugga! Men alla gör de ju nån gång...

Lycka till på omtentan!

2009-02-22 @ 21:45:26
Postat av: t00b

En gång är ingen gång :) Fast jag visste att jag skulle kugga... Men det är ingen ursäkt :D

2009-02-23 @ 19:01:52
URL: http://t00b.blogg.se/
Postat av: Jessica

Låter trist med ögonen! Håller tummarna för det bästa!



Kramar!

2009-02-23 @ 22:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0