Lite allt möjligt

Ja det händer lite skojiga grejer. Häromdagen hade vi första vapenlektionen där vi fick lära oss att visitera vapnet (se så att det inte är laddat) och prova höjd beredskap. Ruskigt kul att hålla på med vapen måste jag säga. Den här terminen kommer vi allt närmre det "riktiga" polisarbetet, vilket är hur kul som helst.

Det som jag inte trodde skulle hända här nu hänt - jag har blivit medlem i Fejsbook. Det var bara att hänga med i utvecklingen. Tyvärr visade det sig vara väldigt roligt, och nu är det svårt att slita sig *damnit* Jag har redan 54 vänner och kastar snöbollar hit och dit. Hur ska det här sluta alltså!

Idag hade vi övning i tvångsmedel på Lagtorget. Övningar är nog det bästa med skolan. Man får leka tjuv och polis och lär sig massor på det. Här kan allt gå fel och det gör det ibland. Men hellre här än på riktigt. Förstå känslan när man står inne i en lägenhet med fulla människor och försöker få dem att sitta still och knipa igen munnen. HA! Lättare sagt än gjort, men vi löste uppgiften i alla fall.

Imorgon ska jag nog gå till polisen och polisanmäla skurken som köpte bilen av mig. Han har haft sina chanser och nu är det slut med daltandet.

Kommentarer
Postat av: Anja

Ha! Har addat dig nu ^^

2009-02-25 @ 21:47:01
URL: http://ingenrubrik.blogg.se/
Postat av: Andy

Vad har han som köpt bilen gjort? :O

2009-02-25 @ 22:44:38
Postat av: t00b

Han har inte betalat mig hela summan för bilen... En typisk lurendrejeriaffär, som han gjort många gånger förut. Snokar man så får man reda på saker ;) hehe

2009-02-27 @ 17:20:43
URL: http://t00b.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0