Vi minns John Blund

Titta, kom och titta, kom sätt er häromkring...

Ja vem minns inte John Blund, och Lennart Swahn? Jag växte upp med John Blund och musiken. Det är så att man får tårar i ögonen när man blir nostalgisk över den svunna barndomstiden. Jag har försökt att leta upp John Blund på youtube, men allt jag hittar är en norsk utgåva av John Blund.

Men vi kan ju alla titta, lyssna och tänka på framlidna Lennart Swahn och med honom tänka på allas vår John Blund. Inte bara minnas John Blund utan även vår barndom.





Titta, kom och titta,
kom sätt er här omkring.
Det dröjer säkert ännu en stund,
innan sömnen kommer med John Blund.
Han vill visa oss någonting.

Sedan, genast sedan,
när sagan tagit slut.
Då lovar vi att sova så sött,
efter dagen är man ganska trött.
 Men först tar John Blund med oss ut.

Läggdags, det är läggdags, för klockan slagit sju.
Vi träffas säkert åter en dag,
då vi roar oss igen ett slag.
Sov så gott godnatt med er nu.



Kommentarer
Postat av: Camilla

Åhh, nostalgi.. men kommer du verkligen ihåg detta?

2008-09-21 @ 16:19:48
Postat av: t00b

Jaa självklart kommer jag ihåg det! :)



Kommer till och med ihåg kassettbandet med massa sagor, bland annat Tummeliten ;)

2008-09-21 @ 18:37:26
URL: http://t00b.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0