"Vill du stödja Rosa Bandet?"

Det här var i måndags. Jag var på väg till Kronobergsbadet på kvällen för att simträna inför livräddningsprovet vi ska ha om några veckor. Vi hade tidigare varit hos en klasskamrat och pluggat och jag hade en timme att fördriva. Tiden fördriver jag på T-centralen. Och snacka om att fördriva tid, för jag driver verkligen bara omkring.

Jag står och observerar människor och deras beteenden. Jag observerar även den stora tavlan med ankommande och avgående tåg, helt i onödan, men jag har inte så mycket annat för mig. Tele2 har en jättestor monter med massa säljare som hugger tag i folk och frågar om de ringer med Tele2. Hmm, det här måste jag testa. Jag går förbi ett par gånger utan att någon säljare hugger mig, men till slut är det en kille som frågar mig.

Visserligen ringer jag med Tele2 redan idag, och har gjort sedan -97 (fast då var det Comviq), men det hade ju inte varit roligt att berätta det. När jag säger att jag inte ringer med Tele2 frågar han "Är du säker?". Vad är det för fråga egentligen? Klart som tusan att jag borde veta det! Sen att jag ljög, det hör ju inte hit. Hur som helst, han försöker kränga på mig nåt, men jag är ganska ovillig och går vidare. I alla fall fem minuter som gick bort där.

Jag har inte ätit kvällsmat och nåt är jag sugen på. Det får bli en korv på Pressbyrån. I kassan står en tjej som frågar precis alla om de vill stödja Rosa Bandet, för det kostar bara tjugo kronor. Kvinnan precis före mig går med på det så länge hon slipper att ta med sig själva bandet. Fine, då kan hon ju sälja bandet en gång till. Nu är det min tur i kassan...

"Vill du stödja rosa bandet, det kostar bara tjugo kronor?"
"Absoluut inte..."
Tjejen var så illa kvick att reagera på mitt "absolut" att hon sträckte sig för att plocka ett band. Men hon blev lite chockad av att det kom ett "inte" på slutet.
"Nähää, varför inte då?"
"För jag har inga bröst att få cancer i!"
"Män kan också få cancer i brösten..." och här får jag en lektion i att bröstcancer minsann drabbar var sjunde man eller nåt sånt. Är det inte lite dumt att ifrågasätta och läxa upp mig? I efterhand har jag kommit på vad jag ska svara nästa gång någon frågar om jag vill stödja Rosa Bandet.

"Nej tack, jag har högkostnadskort!"


En bild på tavlan på T-centralen, den måndagen jag stod där.




p.s
Jag kommer aldrig stödja cancerforskningen.
d.s



Kommentarer
Postat av: Linn

Honung i varm dryck är inte lika nyttigt, eftersom de enzymer i honungen som är nyttiga bryts ner när temperaturen hamnar över 40-45 grader.

2008-10-26 @ 10:16:27
URL: http://knyttsak.blogg.se/
Postat av: Zombie

Jag borde köpa sådana där rosa band, eftersom jag har en överhängande risk att bli cancersjuk själv iochmed att vi har det i släkten (mommo) men jag orkar aldrig knö mig. Plus att banden är så fula :S

Vi är uppenbarligen dåliga människor både du och jag ;)

2008-10-27 @ 09:07:24
URL: http://zombiefied.blogg.se/
Postat av: Jessica

Tycker att du skulle ha sagt den andra kommentaren direkt! Hade varit kul att höra kommentarerna:-) Hoppas halsen bättrar sig snart, vet vem som är skyldig.

2008-10-27 @ 12:06:40
Postat av: Camilla

Tänk på att vi har det i släkten lilleboo..

Varför inte stödja?

2008-10-28 @ 18:45:56
Postat av: t00b

Har vi bröstcancer i släkten? Nej jag stödjer WWF hellre. Djur och natur kan inte skydda sig mot oss, och vi är ändå så många så det gör inget om några trillar av pinn. Vi kan ju inte ha skyddsjakt på oss bara för att vi blir för många. Istället driver vi djuren på flykt, förpestar naturen med vår framväxt och gud vet vad. Varför besegra vår naturliga fiende?

2008-10-28 @ 19:09:55
URL: http://t00b.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0