Vad är en bra start på dagen?

Alla har vi väl olika syn på vad som är en bra start på dagen, eller? Efter att du läst det här, tala gärna om för mig om det var en bra start eller inte.

Mina dagar brukar inte börja för ens jag sitter på pendeltåget. Idag var just en sån dag. Jag skulle in till city för att besöka butiken Terräng för att köpa ett par nya kängor. Klockan var 09.13 när jag klev på pendeltåget. Och som vanligt hamnar jag på de bästa av ställena.

Snett framför mig, några säten ifrån, sitter två unga grabbar och lyssnar på musik från en mobiltelefon. Någon form utav hip-hop skrålar ur mobilen. Bredvid mig, på andra sidan gången, sitter två lite äldre grabbar och försöker överrösta hip-hopen med lite klassisk hårdrock. Folk är nämvärt besvärade av situationen. Till råga på allt så står det två mammor med sina skrikande barn bakom ryggen på mig.

Men det blir ju bara bättre. In kommer spanjoren med sitt väldigt konstiga stränginstrument som han slår på med två lika konstiga pinnar. Musiken från mobilerna blir allt högre för att kunna överrösta spanjoren. Jag önskar att jag inte glömt min MP3-spelare hemma.

Nåja allt blir lite lugnare. Morsorna går av med sina skrikande ungar, spanjoren har slutat spela och kliver av han med. Nu är det bara hårdrocken jag hör. Men det dröjer inte länge innan "friden" störs igen. Den här gången har det hoppat på en kille med dragspel som ställer sig och spelar i vagnen. Hurra va kul. Som tur är så blir han inte kvar länge utan hoppar av vid nästa station.

Tillslut är jag framme på centralen och kan gå och köpa mig ett par nya kängor! Det blev ett litet dyrare par än räknat, men förhoppningsvis var det värt det.





Kommentarer
Postat av: anne-lie

Ja jag kan säga en dålig start på dagen:

- kliva upp gristidigt varje dag för att gå till skolan eller jobbet och aldrig få sova ut. Morr

2008-10-01 @ 20:06:06
URL: http://anze.blogg.se/
Postat av: Monica

Det är då man tar på sina egna hörlurar och försvinner i en annan värld ett tag. :-D

En dålig start på min dag igår - jag bestämde mig för att sova en halvtimme längre och tog ett senare tåg. Det gör jag väldigt sällan, för det är knökfullt med folk och sådant blir jag aggressiv av. Imorse blev det sjutåget igen.

2008-10-01 @ 20:51:27
URL: http://www.metrobloggen.se/gealach
Postat av: Alina

Gokväll på dig! :)

2008-10-01 @ 20:57:23
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0