Fondhandlat

Klockan var cirka halv tolv på fredagsförmiddagen när jag stegade in på banken med min rådgivare "Mamma". Vi tog en kölapp och väntade. Efter en minut var det vår tur. Jag kliver fram, knöcklar ihop kölappen och säger "Hej, jag vill handla".

Tjejen i kassan går och hämtar en kollega som är lite mer slipad på det här med börsspekulationer. Jag känner igen kvinnan som kommer fram. Många av mina bankärenden har hon skött åt mig, och det är väl därför jag gärna gör mina ärenden i Karlskoga. Man känner igen folket som hjälper en. Jag förklarar mitt ärende, att jag vill spekulera i Asien.

Hon verkar tycka att jag är lite från vettet, och visar lite andra fonder, de med lite mindre risk. Nej nej, sånt vill jag inte hålla på med inte. Här ska det vara högrisk så det sjunger om det. "Mamma" försöker förklara att hon försökt övertala mig att låta bli men det har inte hjälp. Jag ska ha högrisk i Asien!

Bankkvinnan visar mig lite olika fonder och visar i vilka länder det investeras. En fond har färre investeringar och är lite säkrare, medan en annan har investeringar i många olika länder, inte bara Asien, men är mer högrisk. Ta den med mer investeringar säger jag. Hon visar även riskfaktorn som ligger allra högst upp på det röda i termometern. Högre risk än så här kan det knappt inte bli.

Det här kommer bli en riktig kioskvältare. Jag kommer bli snorrik på den här fonden! Vänta bara!    

                                              
 

Här ser vi statistik för hur den här fonden utvecklats.            Risktermometern.


Kommentarer
Postat av: Knyttsak

Eller också kommer du att förlora alla dina pengar :P

2008-10-10 @ 16:01:57
URL: http://knyttsak.blogg.se/
Postat av: Ella

Gick den inte väldigt mycket neråt på slutet? ;) tror du den kommer åka uppåt igen? ;)

2008-10-10 @ 18:30:16
Postat av: Monica

Önskar att jag fattade lite mer av sådant här, skulle vara lite spännande...

2008-10-10 @ 19:28:54
URL: http://www.metrobloggen.se/gealach
Postat av: Camilla

Hihi, jag looovar att inte gå till soc om du får barn =)Men bara om du blir rik förstås..

2008-10-10 @ 20:48:25
Postat av: t00b

Jag kommer inte förlora några pengar, och klart jag kommer bli rik! ;)

2008-10-11 @ 12:21:41
URL: http://t00b.blogg.se/
Postat av: Zombie

Shit vad jag drömde mystiskt... Jag drömde om lajv och du och Jimmy var där, och en massa andra människor. Vaknade upp och var helt förvirrad :D

2008-10-12 @ 09:29:52
URL: http://zombiefied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0