Cha-ching!

Efter två dagar på börsen har jag tjänat 948 kronor.

Mina 5000 kronor är nu värda 5948 kronor och några ören. Mina fonder har ökat med cirka två kronor per andel och på 467 andelar blir det en del kronor. Jag kommer att skratta hela vägen till banken om det fortsätter så här.

När jag köpte andelarna kostade varje andel 10.69 kronor. Nu kostar varje andel 12.60. Jag säljer tidigast vid 15 kronor. Då har jag tjänat cirka tvåtusen kronor. Minus all den skatt jag måste betala på en vinst. Tipset på den här fonden är att ha den i minst fem år. När tror ni jag kommer upp i 15? Behöver jag vänta fem år? ;)



Kommentarer
Postat av: Jhonny

Om du vill ha med mig på tunnan så får du ringa mig MINST en dag innan...

2008-10-15 @ 00:20:04
URL: http://jhonny86.blogg.se/
Postat av: Zombie

Jo, lyckligtvis verkar aktiemarknanden skärpa till sig lite nu, jag sitter med lite panik i magen varje gång jag loggar in på Avanza för att se hur mina aktier ligger... Igår hade de gått upp. Det var ren lycka det :)

2008-10-15 @ 09:16:06
URL: http://zombiefied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0