Vilken bilhysteri!

Herregud, jag har inte varit med om maken! La upp bilen på blocket och det ringer folk som galningar! Den första killen säger 2000 och visst jag går med på det, och ska åka till en plats i Zinkensdamm. Innan jag hinner säga flaska ringer nästa kille och bjuder 5000, och herregud jag tackar ja! Sen ringer nästa kille och låter mer seriös än de andra.

Det var nästan skrämmande, alla ringde från skyddat nummer och uppgav mobilnummer som inte har något registrerat på sig på Eniro. När jag sen beslutat mig för vem jag ska sälja till ringer den första killen upp igen. Han mer eller mindre hotar mig och säger att min jul inte kommer bli rolig, för att jag inte vill sälja bilen till honom längre. Sen ringer den andra killen och säger att han åkt nu, och är på väg till stället vi kommit överrens om. Han blir besviken och lägger på en tusenlapp till och erbjuder alltså 6000 för min bil. Alla utom ett samtal har varit mer eller mindre väldigt skumma. Det har i alla fall slutat ringa nu, och med det undrar jag om de alla inte var i maskopi med varandra, för att på något vis få bilen...

Ja herregud, tacka vet jag småstäder! Snart ska jag åka in till Centralen och lämna min bil och få pengar. Annonsen är borttagen. Jag hoppas bara bilen står kvar och att "kompisen" som var i Väsby inte kommer hit och snor bilen, eller kommer hit och pucklar på mig. Shit alltså!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0