Reflektioner

Att reflektera över saker som man ser, hör och upplever är både intressant och utvecklande. Under de närmsta åren kommer jag att lära mig otroligt mycket, vara med om desto mer och ha massor att reflektera över. Ju mer jag lär mig, desto mer saker uppmärksammar jag, och desto mer reflekterar jag.

Det var dags att raka bort den långa skäggstubben. Direkt efter att jag kom hem från skolan ställde jag mig i badrummet och tog tag i det jag skjutit på ett par dagar för länge. Grannfrun bråkar med sin sambo. Sambon som för någon månad sedan hade sönder en glasruta i entrédörren.

Jag började genast fundera på vad som startat bråket, och hur det kommer att sluta. Kommer det sluta i slagsmål, eller kommer det att sluta väl. Kommer det sluta med att jag får ringa polisen. Den här gången slutade det bra, men vem vet hur det blir nästa gång.

Imorgon har vi handledarsamtal i skolan. Där ska vi ta upp reflektioner som har en direkt anknytning till skolan eller vårt framtida yrke. Jag har aldrig svårt för att komma på något.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0