Pappersarbete - att anmäla en skada

Herregud säger jag bara. Så mycket papper att fylla i för en fjuttig skada.

Två häften har jag fyllt i hittills, varav ett från Försäkringskassan. För att fylla i deras formulär behöver man nästan vara akademiker med svart bälte i professologi. Nu är lite ifyllt i alla fall. I morgon tar jag med det till läraren så får han kika. Men jag ska se till att träffa företagsläkaren först, och få ett utdrag ur min patientjournal.

Sen var det ju dags att anmäla till mitt eget försäkringsbolag. För tre år sedan sket jag i att anmäla en olycksskada till dem, och det var ju dumt så det låter vi bli med den här gången. Det var ytterligare ett formulär att fylla i...

Snälla, snälla, låt mig inte bli skadad mer! Jag orkar inte med allt pappersarbete...



Kommentarer
Postat av: Anja

Fick också fylla i sånna där papper för nått år sen när jag muckade från lumpen. Jag tror inte ens akademikerna själva fattar något av dom där formulären om jag ska vara ärlig ;p Jag förstår inte varför det ska vara så komplicerat, egentligen. Hoppas i alla fall att din armbåge mår lite bättre =)

2008-11-13 @ 00:14:24
URL: http://ingenrubrik.blogg.se/
Postat av: Monica

Ja, Försäkringskassans papper är allt annat än lätta. Jag satt med ett sådant för några år sedan och kände att jag gissade på varenda rad för att jag inte fattade vad de ville ha fram. Undrar hur man gör om man inte är så bra på svenska...

2008-11-13 @ 06:33:15
URL: http://www.metrobloggen.se/gealach
Postat av: Anja

Jajjamän ^^ Här på Gotland på p18.

2008-11-13 @ 11:00:27
URL: http://ingenrubrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0