Övertydlighet

Ofta när man ser reklam, vare sig det är på TV, i en tidning eller på en stor reklampelare så brukar det finnas finstilt text längst ner i rutan. Den finstilta brukar ofta förtydliga att vi inte riktigt kan få det som reklamen just visat, eller något annat som ska göra att försäljaren klarar sig undan med en massa fula trick.

Volvo har just nu en exemplarisk modell på reklampelare runt om i landet. Titta bara på bilderna så får ni se.









Kommentarer
Postat av: Zombie

Hihihi, det där var ju kul :D

2008-11-07 @ 08:29:12
URL: http://zombiefied.blogg.se/
Postat av: Zombie

Jag såg den här som helsideannons i Metro idag, och det var då en bil med på bilden. Den lilla grafikern som pillat på den här annonsen har helt enkelt inte korrläst innan han skickat till tryck ;)

2008-11-07 @ 14:48:26
URL: http://zombiefied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0