Med snön kommer snöbollarna

Kommer ni ihåg hur det var när ni var små och den första snön kom? Vilken glädje man upplevde och hur kul det var att vara ute och bygga snögubbar, göra snöänglar och ha snöbollskrig? Visst var det en härlig tid?

 Men nu jävlar fick sig ungarna en smärre utskällning när de kastade snöbollar på mitt fönster! Shit alltså... Jag satt i godan ro i sängen med datorn och hade precis rest mig upp för att gå och hämta en bok. PANG! Precis när jag gick förbi rutan, som för övrigt är precis bredvid sängen, så smäller det till. Någon rackarns unge som kastat en snöboll på min ruta. Naturligtvis lackade jag ur och klädde på mig för att gå ut och leta upp ligisterna.

Det var ett gäng grabbar i tolvårsåldern som höll på att krama snöbollar en bit bort. Jag gick dit och frågade om det var dem som kastat snö på fönstret. "Näää det har vi inte gjort...". Jag hade säkert fått underkänt i kommunikation här om det var en examination. Men jag försökte tänka på hur jag uppträdde. De sa att de kastade på tjejerna som var ett tiotal meter bort, men inte på några fönster. Självklart ifrågasatte jag det och sa "Är det säkert det?", men de nekade.

"Näää okej, men har ni sett om det var de som kastade då?"
"Nää de har varit där borta hela tiden..."
 "Okej och ni har varit här hela tiden... Alltså är det ni som kastat snö på mitt fönster?"
"Öhhm, alltså... vi kastade på deras fönster och då kom de ut och sa att vi skulle sluta... Men alltså vi känner dem!"
"Men ni har ju kastat på mitt fönster också! Oavsett om ni känner folk får ni inte kasta snö på rutorna, de kan ju gå sönder... Tänkte ni på det?"
"Näääääää...." "Nää.. Ni får kasta hur mycket ni vill på varandra, men inte på fönstrena, okej?"
"Aaaaa"
"Bra... Ha det så kul nu..."

Det roliga var att de faktiskt sa att de inte hållt på med snöbollar, men höll i en varsin snöboll. Jag bara tittade på deras nävar fulla med snö när de sa så. Nåja det är väl bara att vänja sig vid att uppfostra andras ungar. Igår vart jag för övrigt skrämd av en massa oljud när jag nästan skulle till att somna. Det är skitjobbigt att bli störd av smällar när man ligger och ska sova. Så nu fick det vara nog. Nästa gång gör jag samma sak!



Kommentarer
Postat av: Monica

Ungefär som mina elever - det är aldrig de som gjort något, även om man tar dem på bar gärning.

2008-11-19 @ 22:03:32
URL: http://www.metrobloggen.se/gealach
Postat av: Rosand

Haha bra t00b ^^ På dom bara :P

Bättre med armen?

2008-11-20 @ 00:26:05
URL: http://rattmuffen.blogg.se/
Postat av: Ella

Du har redan blivit en gammal arg gubbe.. ;)

2008-11-20 @ 14:44:36
Postat av: t00b

Arg gubbe - Ja.

Gammal - Snart!



2008-11-20 @ 19:31:14
URL: http://t00b.blogg.se/
Postat av: Jessica

Stackars små änglar! Vilken fin pedagogik du lade upp! Föresten, med tanke på tidigare definition om fattigdom, finns det inte en definition som säger att en kille blir gubbe vid 25?;-)

2008-11-21 @ 21:43:57
Postat av: t00b

Män blir aldrig gubbar, men kvinnor blir tanter. Tanter blir tjocka, och män får pondus! ;)



I rest my case! Jag blir aldrig gubbe i den bemärkelsen. ^_^ Och så länge jag låtsas det så förblir jag ung och vacker :D

2008-11-22 @ 13:09:14
URL: http://t00b.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0