ICA-fallet avslutat

Nu är det så dags att avsluta ICA-historien om den missvisande microvågsugnen.

Jag skrev ett mail till ICA's kundtjänst och beklagade mig över att jag inte kunnat få den micro som de lovat. För några dagar sen fick jag ett brev hemskickat där det stod att jag skulle gå till min ICA-butik och säga åt dem att beställa hem en micro med grill. Sagt och gjort, jag åkte dit innan skolan i förmiddags.

Men döm om min förvåning när jag kommer dit och ser att de har skaffat in den typen av micro jag vill ha. Snuvad på konfekten åker jag till skolan istället. Jag som hade tänkt att få vifta lite med brevet och kräva att de beställer hem det jag ska ha. Men det fanns en ny hake nu. Micron kostade 1095 kronor. Det vill jag ju inte betala.

Men men, jag la om taktiken och åkte dit efter att jag varit hemma efter skolan och flyttat lite pengar. Rycker tag i en kille och drar med honom till micron och säger att det där priset vill jag minsann inte betala, utan 595 tänker jag pröjsa. Han kilar iväg och hämtar ett ICA-blad för att se om det jag säger stämmer. Och det stämmer minsann. Nästan...

Det här är tydligen en micro som är snäppet bättre än den i bladet. Killen tar telefonen och ringer, sen springer han iväg. Tillbaka kommer han med chefen.Chefen har en telefonlur i ena näven, rusar mer eller mindre förbi och säger att jag kan ta den micron för 595. Kanon, tycker jag, och tar micron och går till kassan.

Väl i kassan säger jag att jag ska ha den för 595 och att hon ska ringa jouren. Hon gör så och knappar in rätt summa i kassan. Jag går därifrån med en fräsch micro som jag precis fixat 500 spänn rabatt på.

Är jag bra eller är jag bäst?



Min nya micro. Den har en effekt på 1000w och grillelement. Pling!



Kommentarer
Postat av: Anja

Det är European Music Awards ^^

2008-11-07 @ 09:29:04
URL: http://ingenrubrik.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja du är bäst - och snål =)

2008-11-08 @ 02:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0