Dagens gnäll

För att inte förstöra en annars så fin dag så måste jag ju gnälla och klaga lite. Det hör liksom till.

Gnäll 1 - Hemvägen
Det var fullt som vanligt, trots att det var hyfsat tidigt. Folk snubblar över en när de ska in eller ut. Tyvärr hamnade jag ju i en vagn med ungar, små ungar. En stor dubbelvagn hade mamman till de små "änglarna" klämt in också. "Änglarna" var fallna änglar, precis som Lucifer och förde ett helvetes oväsen. Ska jag verkligen behöva spela musik för fulla muggar för att få en trevlig hemresa?

Gnäll 2 - Försäkringar
Jag har fått en faktura på en gruppförsäkring via SEKO, från Folksam. Jag är inte med i SEKO längre, och borde alltså inte ha den här försäkringen. Folksam har alltså förärats med ett mail.

Gnäll 3 - Kallt
Det är kallt i lägenheten! Har inte ens 19 grader. Har legat mellan 18.5 och 18.9. Väsbyhem föräras också med ett mail!

Gnäll 4 - Pank
Jag är pank helt enkelt!

Gnäll 5 - Blä!
Väsbyhem får inget mail alls, för jag kommer inte åt deras felanmälan! *suck* Jag får väl frysa helt enkelt (för ringa är ju dyrt och trist, och att gå dit orkar jag inte).




Kommentarer
Postat av: Didi

tror du inte kommer så långt med att klaga på punkt nr 3 tyvärr...allt över 17 grader är godkänt....här har de rekomendationen 18 på natten och 20 på dagen sen de nya termostaterna en mån tillbaka....brrr, vi fryser också ihjäl här, men allt över 17 grader (1 m ovanför golvet mitt i rummet) är som sagt fullt ok och lagligt....blä...

2008-11-17 @ 20:23:12
Postat av: Monica

Vi har också svinkallt, det har vi varje vinter, men inte gör de något åt det, trots att det inte går att missa att det drar från fönstret i sovrummet. Kanske anser de att det kompenseras av att vi har bastu där på sommaren...

2008-11-17 @ 21:18:49
URL: http://www.metrobloggen.se/gealach
Postat av: t00b

Är det sant? Shit, det är ju riktigt dåligt... Vart är vi på väg egentligen? :P

2008-11-17 @ 21:42:28
URL: http://t00b.blogg.se/
Postat av: Anja

Naw krama

Ett par långkallsingar, en halsduk och en varm kopp te kanske värmer lite? =)

2008-11-17 @ 22:50:00
URL: http://ingenrubrik.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ojoj! Vilken dag alltså! Ja, kallt är det! Rekommenderar att skaffa en riskudde att värma i din nyinköpta micro och sedan låta den värma dig! Garanterat succé, lovar!

2008-11-18 @ 17:22:46
Postat av: t00b

Riskudde? Nej det vette tusan du ;)

2008-11-18 @ 17:34:20
URL: http://t00b.blogg.se/
Postat av: A

Hehe, tack ^^

Men drick massvis med varm choklad eller te så att du får upp värmen i kroppen lite grann i alla fall! =)

2008-11-18 @ 18:17:59
URL: http://ingenrubrik.blogg.se/
Postat av: Jessica

He he! Då är det bara att frysa!;-)

2008-11-18 @ 21:37:29
Postat av: Jessica

Och sluta gnäll!:-)

2008-11-18 @ 21:38:55
Postat av: t00b

Men... Gnälla är ju det jag gör bäst! ;)

2008-11-19 @ 13:04:53
URL: http://t00b.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0