Vad gjorde vi utan musik?

Hur skulle vi klara oss utan musik? Vad har musiken gjort för mänskligheten?

Ja nu blir jag lite djup här, men musiken förmedlar så mycket. För är det inte så att man väljer musiken lite efter hur man känner sig? Jag gör det i alla fall. Vill man vara lite deppig, ja då lyssnar man på deppig musik. Vill man rycka upp sig så lyssnar man på något helt annat.

Häromdagen skickade en vän till mig en riktigt, riktigt bra låt. The Boondock Saints, Theme Song. Jag lyssnade på den, om och om igen. Sen var jag tvungen att se filmen! Idag fortsätter jag lyssna på den om och om igen. Och bara för att ni ska kunna ta del av den här fantastiska kompositionen har jag lagt upp den på bloggen så ni kan lyssna. Men jag kommer inte att tvinga på er den. Tryck bara Play här till höger, under idolbilden på mig.

Och njut för guds skull, njut!



Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad jag såg framför mig var 200 män i kilt. =) Men visst det var en uppåt låt.

2008-05-12 @ 21:03:16
URL: http://mittiskogen.com
Postat av: t00b

Haha, jaa där ser man =)

2008-05-13 @ 08:07:28
URL: http://t00b.blogg.se/
Postat av: lajvkatten

Oja, musik är en stor del av mitt liv med. Just nu lyssnar jag till förförande toner från din musikspelare här, en alvisk/irisk liten melodi med flöjter och stråkar. Mycket vacker. Men utan musik skulle jorden sluta snurra. Det tror jag i alla fall :)

2008-05-15 @ 06:58:53
URL: http://www.metrobloggen.se/lajvkatten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0