Ett hot mot demokratin?

Nu rapporteras det i medierna att SD har kommit över den magiska gränsen fyra procent. De är större än Kristdemokraterna var i förra valet. Demokratin fungerar - folket vill ha in SD i riksdagen. Men där slutar demokratin. Samtliga stora partier har sagt att de vägrar samarbeta med partiet om de kommer in i riksdagen. Mobbning kallar jag det för. Partierna har ingen förståelse för varför de växer i popularitet.

Att påstå att det beror på den massmediala uppmärksamheten är ju befängt. SD får fler väljare av en anledning. Svenska folket är trötta på den ledning vi har idag och vill ha ett parti som står för det de säger. SD säger det många andra inte vågar. För det är så att vi inte vågar säga vad vi tycker. Vi är rädda för att få en stämpel på oss.

Från expressen.se
Marita Ulvskog (s) beskriver resultaten som ett varnande finger till de etablerade partierna. – Många av de här väljarna vill visa att de är missnöjda med en del saker. Det kan handla om pensionärers villkor eller folks möjligheter att försörja sig. Vi jobbar hårt för att visa att vi tar det varnande fingret på allvar, säger hon.

Vad är det de jobbar hårt med? Min förhoppning är att de jobbar hårt med att ta reda på vad det är svenska folket är så missnöjda med, och kanske börja jobba med de frågorna. Att säga att man inte tänker samarbeta eller att kalla dem rasistiska gör bara att folk sympatiserar mer med dem.

Fritt fram för demokrati säger jag bara!



Kommentarer
Postat av: Tobias Lindgren

Mycket bra skrivet med glimten i ögat! Huvudet på spiken.

2008-05-09 @ 22:58:17
Postat av: t00b

Tack Tobias. Fast med glimten i ögat vet jag inte om jag skrev det med :p Jag kände mig väldigt allvarlig ;)

2008-05-09 @ 23:43:48
URL: http://t00b.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0