En av filmvärldens största mysterium

Har TV:n på i bakgrunden. Sitter och äter en Piggelin. Är nyklippt. Och jag sitter och funderar på en av vår tids största filmmysterium.

Idag kl 22:30 på TV3 började "Terminator". Numera en kultfilm. Då - en av 80-talets häftigaste filmer. Terminator 2 var lika häftig den när den kom. När sen Terminator 3 dök upp på filmduken längtade man bara efter att få se Arnolds anabola-stinna muskler och häftiga "I'll be back"-repliker. (Jag kommer säkert få äta upp att jag skrev att jag längtade efter Arnolds muskler, men jag bjuder på det den här gången.)

Handlingen i Terminator behöver jag knappast berätta. Men det är en sak som alltid kommer att förbrylla mig. I en sådan avancerad framtid, där maskiner styr maskiner och klarar sig helt utan människan har man lyckats att skapa en avancerad cybernetisk organism. Självtänkande, självförsörjande, nästintill osårbar och... och skiten snackar med brytning!

Säg mig, är inte detta ett mysterium så säg!? Varför har en av världens mest avancerade prylar en taskig engels-tysk accent? Den frågan kommer alltid att gäcka mig...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0