Den värsta veckan i mitt liv?

Nej, inte är det här den värsta veckan i mitt liv. Men kanske den som leder till en av de största förändringarna i mitt liv.

Den här veckan infaller nämligen "mitten av maj". Och i "mitten av maj" kommer besked till alla de stackare som förväntas få komma in på Polishögskolan. Vissa kommer få ett trevligt besked, medan andra kommer få ett mindre trevligt besked. Precis som så många andra hoppas jag ju på det mer trevliga beskedet.

Är jag nervös då? Nej inte nämnvärt. Vid ett enda tillfälle har jag varit nervös, men inte mer. Jag är väl mer förväntansfull. Visst kommer jag bli lite besviken om jag inte kommer in, men det är inte hela världen. Det går fler tåg, som man säger. Det är bara att söka igen, och igen.

Nej nervositeten kommer att komma när jag öppnar min mailbox och ser att jag jag har fått mail från Polisen. "Du har ett nytt meddelande från Polisrekryteringen. Logga in för att...." osv osv. Du kommer hjärtat sitta i halsgropen, jag kommer knappt att våga logga in för att läsa. Men sakta men säkert så loggar man in. Man klickar på sin inkorg och läser rubriken.

Så som ni förstår, den här veckan är lite laddad. Den påverkar nämligen hela min framtid!



Kommentarer
Postat av: Daniel

Hej, jag har också sökt in till polisen och inväntar med spänning antagningsbeskeded.



Ville bara upplysa om att om jag har förstått det rätt, så får man inget mail om antagningen. Det kommer ett brev på posten oavsett om du kommer in eller inte.



Lycka till!

2008-05-12 @ 19:58:06
Postat av: t00b

Kul! Jag håller tummarna för dig Daniel! :)



Det är nog så att man inte får något mail, men i PAS ska det stå. Dagen efter bör man få brevet. Huruvida det stämmer den här gången får vi väl vänta och se ;)

2008-05-12 @ 20:02:10
URL: http://t00b.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag håller tummarna för dig lillebror. Jag du.. Snälla, låt mig inte få läsa i bloggen hur det gick. Sänd mig ett sms så fort du vet.. Pliiiiiis

2008-05-12 @ 21:05:01
URL: http://mittiskogen.com
Postat av: t00b

Haha, jaa jag ska messa dig så fort jag vet =D hehe

2008-05-13 @ 08:12:11
URL: http://t00b.blogg.se/
Postat av: t00b

Jag fick ett mail att jag hade fått meddelande från Polisrekryteringen, sen hade jag resultatet i PAS. Får vi se när brevet kommer :) Jag hade alltså rätt ;) hehe

2008-05-13 @ 14:54:48
URL: http://t00b.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0