Jag, Polisen - Inställningar och attityder

Del två i min otroligt "spännande" artikelserie, inför de Centrala Testerna (CT) till Polishögskolan.


Hos psykologen kommer jag få diskutera mina inställningar till saker och ting. Just nu kan jag ju faktiskt inte säga vad jag har för inställningar, eller attityder heller för den delen. Jag får försöka anpassa mina svar utefter frågeställningen. Beroende på om de frågar om arbetslöshet, hemlöshet, bidragsträsk, kriminellt klientel eller vad som helst, så har jag en specifik inställning eller attityd till det.
 

Det är roligt att föra debatter om saker och ting. Jag gillar att ha hätska debatter och driva på den jag debatterad med. Jag gör det genom att överdriva mina åsikter. Det leder till en roligare debattstund, även om jag inte framfört min riktiga åsikt. Men nu kan jag inte debattera med andra åsikter än min riktiga. Det ska minst sagt bli intressant att se vad man kommer att sitta och berätta om. För någon debatt lär det knappast bli, då de inte debatterar med en utan bara lyssnar på mina knasiga tycken och tankar.


Jag tror för övrigt att jag struntar i att skriva om moral och etiska värderingar. Det känns som att jag har rätt bra koll på mig själv och vad jag tycker om saker och ting. Det är väl egentligen bara att hoppas på att man inte säger något dumt.


Kommentarer
Postat av: Carro

Hos psykologen blir det nog ingen debatt (dom ifrågasätter mest) men när du intervjuas av de två poliserna så brukar det kunna bli debatt, något att se fram emot vet jag inte men ;)

2008-03-27 @ 19:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0