Old spice

Det handlar inte om parfymen Old spice, utan om kryddor.

Jag var nyss och handlade. Skulle köpa mer av den goda kryddan jag har till min sallad. Fransk salladskrydda från Santa Maria. Först hittade jag ingen fransk, utan bara italiensk och grekisk. Men efter lite rotande så hittade jag den franska. Men den hade inte samma färg som den jag hade hemma. Den här var mycket ljusare. Nåja, jag tänkte att det kan nog inte skilja sig så mycket.

När jag väl är hemma så så är det en stor skillnad på nyans på de olika kryddburkarna. Jag anade lite ugglor i mossen. Och det gjorde jag rätt i. Min burk med kryddor, som är så himla god, gick ut 2005. En snart fyra år för gammal kryddburk. Inte undra på att jag var tvungen att röra om i burken för att få ut nåt över huvud taget.

Nu har jag en ny fräsh burk med kryddor. Hoppas bara den ger lika bra smak som den gamla!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0