Det första intrycket...

betyder mycket. Du får bara en chans, sen kan du inte göra ett nytt första intryck.

18:00 började den absolut första föreläsningen på kursen (JIK:en, Juridisk introduktionskurs). Jag fick ett mycket bra första intryck av kursen. Synd att jag kom 18:20 och störde alla då. Mitt första intryck var inte så ruskigt bra. Som tur var kom jag inte sist av alla. Tunnelbanan stod still i närmare 40 minuter nämligen, och när den första rullade fram till centralen så fick inte alla plats, så jag fick gott vänta tills nästa tåg dök upp.

Hursomhelst, nu är det igång på riktigt! på 16 veckor ska jag läsa ett tusental sidor, göra tentor, prov och examina. Läraren rekommenderade ca två timmars studietid varje dag, och det var viktigt att läsa på i förväg innan lektion. Alltså, läs det som vi ska ha nästa lektion innan lektionen, så vi vet vad läraren pratar om. Nemas problemas, jag väntar bara på att få böckerna.

Den närmsta tiden kommer antagligen mina inlägg handla om studier, och det hinner nog inte bli så många inlägg. Om jag inte får dötid på jobbet vill säga. Men får jag dötid på jobbet tänkte jag ha böckerna där och gräva i!



Kommentarer
Postat av: julia

Lycka till med studierna! :)

2008-01-23 @ 08:55:17
Postat av: M.M

Du fixar det =)...Nemas problemas. Se till att tanka ibland med lite nöjen bara.

2008-01-23 @ 12:30:13
Postat av: t00b

Julia - Tackar, det ska nog bra! :)

M.M - Ja nångång ska man ha tid för lite nöjen också. Kursen är slut i mitten på maj ;)

2008-01-23 @ 12:34:44
URL: http://t00b.blogg.se
Postat av: Monica

Lycka till! Vi borde ta och ses någon gång förresten, tycker jag!

2008-01-23 @ 15:02:06
URL: http://gealachs.blogg.se
Postat av: t00b

Tack Monica! Ja absolut, när jag får en stund över ^_^ Jag har dåligt med stunder över redan som det är nu :p hehe...

2008-01-23 @ 19:13:30
URL: http://t00b.blogg.se
Postat av: Ceder

Det går framåt iallafall :D Lycka till!

2008-01-24 @ 13:22:20
URL: http://www.devnoll.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0