Att se humorn i små struntsaker

Det är de små sakern här i livet som roar oss hela tiden. Små saker vi ser, hör eller läser på vägen till jobbet, när vi shoppar på stan, eller när som helst egentligen.

Jag vill med detta inlägg lägga fram några småsaker som jag tycker är lustiga. Har ni själva något att lägga till så gör det!

* I kollektivtrafiken sitter det skyltar som förklarar att pälsdjur ska vara längst bak. Det gäller dock inte ledarhundar. Frågan är, hur kan den blinda läsa skylten?

* Swebus annonserar i tidningar efter nya busschaufförer med rubriken "Vill du arbeta med världens bästa kunder?". Samma tidningarna rapporterar om stenkastningen mot bussarna och chaufförerna. Världens bästa kunder, va?

Är det inte så att såna här småsaker förgyller vår dag? Om inte de här sakerna fanns, hur skulle vi orka med allt? Vi behöver små små klickar av glädje utspridda under dagen, för att ljusa upp den annars så mörka tillvaron. Just nu sitter jag och lyssnar på Paul Potts, en fantastisk operasångare sprungen ur ingentingalls. Att se klippet från "Britain's got talent" när han fullständigt hänför hela publiken får det att tåras i ögonen och ge mig gåshud!

Kolla här säger jag bara. (Stäng först av musiken jag spelar upp, ni hittar pausknappen under bilden på mig)





Kommentarer
Postat av: M.M

Ja jäklar i min lilla låda....Visst är det otroligt?!
Man behöver inte alltid titta mot stjärnorna för att hitta det som glimmar..

2008-01-22 @ 12:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0