Skaparlusten - vart är du?

Ja jag har verkligen ingen skaparlust. Inte just nu i alla fall. Kan berätta lite om hur operationen gick.

Jag fick först gå in i ett omklädningsrum för att hänga in jackan. Sen skulle jag ta på mig operationströjan, modell stor och ovacker samt skoskydd. Sköterskan började med att droppa en pupillvidgande droppe i ögat, samt göra en grön prick ovanför ögonbrynet, just för att alla ska veta vilket öga som ska opereras. Ett sjukhusband sattes sedan på min vänstra hand. Efter ett tag kommer sköterskan tillbaka och frågar om jag vill ha en lugnande tablett. Ja tack gärna!

Jag fick sitta ner och vänta ett bra tag innan det blev min tur. Jag fick sedan ta på mig den blåa sjukhusmössan och gå in i operationssalen. Där var det dags för bedövningsdroppar och dags att förlyfta flappen. Ajaj, det gjorde lite ont. Nåja, upp på operationsbordet och dags att tejpa fast ögat och hela den där visan igen. Starka lampor i ögat och dags att sy. Blev utrullad i en rullstol och placerad bland alla gamlingar runt ett fikabord. Nu vet jag hur det känns att leva på ett äldreboende.

Ja här sitter jag nu, med ett öga som funkar, oborstade tänder och lite småhungrig. Funderar på att äta lite, borsta tänderna och sen göra något vettigt. Men jag har just nu ingen lust att göra nåt vettigt. Har redan sovit i alldeles för många timmar och orkar typ inte göra det heller. Men jag kryper nog tillbaka dit snart igen. Det gör ju inte ont i ögat när jag sover.



Kommentarer
Postat av: Ceder

Får hoppas på att det blir bra denna gången! Lycka till!

2008-02-08 @ 12:51:27
URL: http://www.devnoll.se
Postat av: t00b

Tackar tackar! Det ska nog bli bra.. Hoppas jag =)

2008-02-08 @ 13:34:46
URL: http://t00b.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0