Matnyttigt experiment

Måste bara dela med mig av helgens recept. Ett nytt av mina lyckade experiment.


När man inte har speciellt mycket att laga mat utav, är goda råd dyra. Hur gör man en smaskig måltid av väldigt lite ingredienser? Eftersom jag är en snål j*vel som inte lägger massa pengar på mat måste jag hitta sätt att laga god mat för nästan inga pengar alls. Så vad lagade jag då till för något smaskigt igår?


Pasta. Men inte bara pasta. Pasta och grillkorv. Mm mumsigt va? Okej, okej, det låter kanske inte så gott, men det gäller ju att se till att man verkligen gör det till något speciellt. Jag skar grillkorven i små bitar och stekte den. Kryddade med svartpeppar och allround-krydda. Hällde sedan på en burk med krossade tomater och spädde det hela med vatten. Fantastisk vad man kan göra med lite vatten och kryddor. Jag tyckte dock ändå att något saknades. Att äta utspädd grillkorv är ju inte direkt någon kioskvältare.

Att öppna det nästan tomma kylskåpet för att hitta något ätbart, som ännu inte har fått armar och ben mellan allt ludd, är inte en enkel uppgift. Men där, i kylskåpsdörren står min räddning. Den jättestora flaskan med kall och god Mangoraja. Som för övrigt inte går att stänga för att jag klippte av toppen för mycket. Att hälla en kall tillbehörssås i varm mat, fungerar det? Ja det var min första tanke, men den första tanken följdes av en andra tanke. Skit samma, vi testar.


Resultatet blev en smarrig och billig måltid. 


Kommentarer
Postat av: Ceder

Cheapfood = mat som man äter efter den 5:e varje månad, eftersom alla pengar är slut :D
Kan bli både misslyckat och inte :/

2008-02-18 @ 10:00:59
URL: http://www.devnoll.se
Postat av: t00b

Jag äter det ganska ofta, men det beror som sagt på att jag är snål ;) Ibland så köper jag dock lite dyrare saker, men de äter jag upp direkt =) Sällan det blir matlåda av det..

2008-02-18 @ 14:52:21
URL: http://t00b.blogg.se
Postat av: Elin

Prova att köpa hem konserver med majs, svamp osv. Blir jättegott med krossade tomater och lite kött av något slag. Kanske lite örtkryddor piffar upp det ännu mer utan att ekonomin blir alltför lidande :)

2008-03-12 @ 15:28:35
Postat av: t00b

Svamp! Usch nej! ^_^ Men däremot örtkryddor kan ju fungera. Vi storhandlade på Willy's i helgen. Fem fulla påsar.. Ca 800 kronor =D

2008-03-13 @ 07:47:48
URL: http://t00b.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0