Ensam i snön

Sitter vid datorn, magen är mätt och munnen törstig. Utanför huset åker snöplogen och skottar undan all snö som kommit under dagen.

Jag sitter i Karlskoga, ensam i hela huset. Mor och far njuter av värmen i Thailand, och jag sitter här med pappas fleecetröja på mig. Av någon anledning tycker jag att det är kallt här. Har suttit i sängen halva dagen och pluggat. Andra halvan har jag sovit. Det var riktigt, riktigt skönt att skämma bort mig med en massa sömn. Tuppluren efter lunch "råkade" bli tre timmar lång. Tre timmar jag borde ha ägnat åt studier.

Jag skulle ha fotograferat min gode vän Daniel (aka Daniel Kane) idag till hans nya hemsida, men det blev flyttat till imorgon bitti. Stockholms stadsteater skulle tydligen ta upp lokalen hela dagen som vi skulle varit i. Det blir arla morgonstund imorgon bara för det. Teater, vad ska det vara bra för?

När jag åkte till jobbet i fredags förstod jag nästan att jag skulle få ångra att jag inte tog med lagboken. Jag ägnade inte det någon mer tanke tills för ca en timme sen, när jag började med övningsuppgifterna jag har till på tisdag.
"Fråga 1.1
Titta igenom den lagbok du använder. Hur är den uppbyggd? Vilka hjälpmedel finns om du vill hitta en viss lag? Vilken information utöver lagtexten finns i lagboken?"

För det första, är den första frågeställningen, "Hur är den uppbyggd?", ens en riktig fråga? För det andra, varför tog jag inte med lagboken? Hur är då min lagbok uppbyggd? Den är uppbyggd av tusentals sidor med till stor del obegriplig text! Nåja, den frågan kan jag nog ta på måndag kväll.

"Fråga 1.6
Räkna upp de laga fången."
Ursäkta, fånga lagen, eller?

Har jag missat något när jag streckläst alla ord, stycken, kapitel och böcker? Det är vissa frågeställningar i uppgifterna jag inte ens kan komma till minnes att jag läst om. *suck* Det finns ord med här jag aldrig hört talas om, och som jag säkerligen behöver köpa en dyr ordbok för att kunna slå upp.

Nåja, nu har jag ägnat nog tid till att författa det här inlägget och ska därför återgå till att författa fram de fångade lagarna.... Förlåt, de laga fången.




Kommentarer
Postat av: Karin

Hej Tobbe
Nja snöstormen bara ekalerade.
Hoppas allt e bra!

2008-02-02 @ 22:07:39
URL: http://lillak24.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0