Bara bröst

Genus hit och genus dit. Könskampen slutar aldrig att förvåna oss.

Könsdiskriminerande reklam ska förbjudas, men kvinnor ska få vara topless i badhusen. Ena stunden ska kvinnan inte få klä sig utmanande eller sexigt och i andra stunden ska hon minsann få vara halvnaken. Logiken, vart tog du vägen? Någonstans har den sundhet vi en gång (kanske) har haft, försvunnit. Jag skrev för ett tag sen om samma ämne, toplessbad i badhusen, men nu fortsätter historian.


Grön ungdom motionerar om förbud mot könsdiskriminerande klädregler(!?). Dessa könsdiskriminerande klädregler innefattar tydligen bikiniöverdelar. Okej, så man vill ha ett förbud mot täckande överdelar för kvinnor, eller? Om kvinnorna vill gå med bar överdel, låt dom då göra det. Att männen som finns runt omkring er kommer stirra sig blinda på era härliga behag. Men klaga inte när det händer.


expressen.se kan man läsa både artikel och kommentarer från läsare. Kommentarerna är ibland så skrattretande att man undrar om folk har alla fåren i hagen. Vissa påstår att det skulle vara kränkande för muslimer att gå och bada och behöva se nakna kvinnobröst, och det i sin tur ska klassas som hets mot folkgrupp då inga muslimer skulle kunna gå till badet något mer. Ty en muslim får tydligen inte titta på bröst om det inte är frugans. Eller sina egna då om man är kvinna. Ta seden dit man kommer säger jag. Vissa tycker att män ska ha överdelen täckt, då tjocka gubbar kan vara äckliga att titta på.

Vi går en mörk framtid till mötes. En framtid där vi ska kunna anmäla hit och dit och få regler som täcker upp det mesta. I USA kan du stämma en människa till utblottning bara för att du fått en fläck på skjortan. Är det så vi vill ha det här i Sverige? Jämställdheten och mångfalden kommer att dras till sin spets, och då inte till det bättre.


Vad tycker du, ska kvinnor få bada topless i allmänna badhus?




Kommentarer
Postat av: Ceder

Nej det tycker jag inte.... varför? Va ska det vara för mening med det?
Jag bara väntar på löpsedlar som "Kvinna våldtagen på badhus" eller "Liten flicka antastad".... vilka kommer att klaga då?
Jo, samma personer som ville att kvinnor ska gå utan top i badhusen... förstår inte hur folk tänker.... inför dom att kvinnor får gå med bar överkropp så kommer jag inte att besöka badhusen längre. Inte för att visa min ståndpunkt, utan jag vill inte visa mitt stånd (Där fick jag till det :)

2008-02-18 @ 16:52:44
URL: http://www.devnoll.se
Postat av: Ceder

*** Edit ***
Läs "Liten flickan antastad" som "Minderårig antastad", då menar jag tjejer i åldern 14-20.... för under där hoppas jag iallafall att föräldrarna har vett nog att säga åt dom att ha kläder på sig.

Dessutom, om kvinnorna vill ha det jämställt, varför då inte bara införa en top för killar?
Jag skulle gärna ha en sån, så länge jag kan bada utan att få gå o skämmas...

2008-02-18 @ 16:55:17
URL: http://www.devnoll.se
Postat av: Thomp@

De vill ju inte förbjuda toppar utan låta det vara upp till var och en om de vill ha topp eller ej. Att bada påklädd är väl inte så logiskt? Att stå topless och puta med rumpan för att sälja vinterhjul är väl inte så logiskt heller? Alltså är sexistisk reklam fel men avklätt rätt i badhuset.

Om en kvinna blir våldtagen eller minderårig antastad får hon ju skylla sig själv om hon är på fel ställe eller fel klädd, eller hur? Det kan ju inte vara så att oavsett om hon är naken eller klädd i ett tält så ska hon respekteras? Det är ALLTID våldtäktsmannen eller utnyttjaren som gör fel.

2008-02-18 @ 19:06:35
URL: http://blogg.aftonbladet.se/7785
Postat av: t00b

Ceder, Ceder, Ceder... inte tror jag du skulle sluta gå till badhuset om du kunde få se nakna bröst? Du är ju för tusan lika mycket man som mig! ;) Och minderårig slutar man vara när man fyllt 18, och då bryr man sig nog inte om vad ens föräldrar säger. Det slutar man i och för sig göra ännu tidigare. Men är man 18 fyllda tycker jag nog att man kan springa topless.

Om du slapp skämmas skulle du alltså ha en manlig top på dig? *fnissar* Det bara måste jag få se nån gång! =D haha.. Jag lovar, jag skulle aldrig ikläda mig en top bara för att kvinnor vill ha det jämställt. Dom får göra som de vill, så gör jag som jag vill.

Thomp@, jag hoppas ändå att ironin uppfattades i vissa delar av det jag skrev, annars ber jag om ursäkt för att jag inte var tydligare. Vad är det som gör en reklam till sexistisk? Jo i mina ögon visar vi någon som är sexigare än de som tittar, de som har dåligt självförtroende och dålig självinsikt.

Jag har aldrig påstått att kvinnor ska skylla sig själva om de blir antastade, men de får skylla sig själva för att vi glor mer än nödvändigt. Att titta på en vacker kvinna är normalt och vi gör det titt som tätt. Men när kvinnan plötsligt är nästintill naken, ja då tittar vi lite extra. Eller?

2008-02-18 @ 20:06:20
URL: http://t00b.blogg.se
Postat av: Ceder

Ja, när jag tänker på det så låter det lite konstigt :D

2008-02-19 @ 07:44:50
URL: http://www.devnoll.se
Postat av: Ceder

Thomp@ : Fan, ja tror du har rätt... ska se vad som händer om jag går utan badbyxor på badhuset, eftersom det inte är logiskt att bada med kläder på sig. Kanske blir ut slängd, men ja... du har nog rätt iallafall

2008-02-19 @ 15:59:51
URL: http://www.devnoll.se
Postat av: Thomp@

Ceder:
Jag VET att jag har rätt. Jag har badat näck nu i ett par år och kommit på att det inte är så dramatiskt som vissa tycks tro att det är. Ingen är så "perfekt" som modellerna i tidningarna. Inte ens modellerna, för varför annars fotoredigera?
Dessutom så är det inte kroppen i sig som är upphetsande utan dina egna tankar om vad du vill göra med den som är upphetsande. Se en naken kvinna och tänk på levergryta och erektionen uteblir. Se på en levergryta och tänk på ett hett och ångande samlag och ....

2008-02-19 @ 19:25:54
Postat av: t00b

Thomp@: Klokt sagt. Ligger mycket i det du säger.

2008-02-20 @ 09:17:51
URL: http://t00b.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0