Att googla på sig själv...

kan ju vara ett riktigt spännande äventyr.

Ja eftersom jag inte har något bättre för mig en fredag kväll, så tänkte jag att jag skulle testa att googla på mitt namn. Vem vet, det kanske dyker upp något oväntat.

Jag hittar bland annat en bild jag tog i Örebro för några år sedan. Bilden är publicerad på aftonbladet.se, helt utan mitt tillstånd. Jag tog den i och för sig under ett uppdrag för en fotograf i Örebro, men frågan är väl egentligen om rättigheterna för bilden fortfarande inte är min? Strunt samma, det är ju jättekul att jag blivit publicerad i Aftonbladet.

Hittar fler bilder på hästsidor som jag inte kände till att de hade mina bilder, samt någon mer tidning med hästbilder. Resten är mest tråkiga mötesprotokoll och något enstaka blogginlägg från min fantastiska blogg. Med andra ord, jag har inte gjort några spännande äventyr värda att finnas på google i alla fall. :)

Kanske ska ta och försöka fiffla lite med bloggens utseende, eller så tar jag och tränar lite.. Har tyvärr blivit alldeles för lite sådant på sista tiden, och jag håller på att återigen tyna bort. *suck*



Kommentarer
Postat av: Nina

Finns det inte "stimpengar" för fotografer likväl som för musiker?

2008-02-10 @ 08:22:35
Postat av: t00b

Det beror på vad för avtals som slöts när man sålde bilden. Jobbar man däremot för en redaktion så är det ofta redaktionen som äger rätten till bilderna och kan använda fritt som arkivbilder.

2008-02-10 @ 09:56:12
URL: http://t00b.blogg.se
Postat av: Ceder

Ahhh, du har äntligen hittat så att inte musiken börjar spelas automatiskt?
*Skön känsla av tysthet och bestämmande rätt in finnes i mörkret*

(Vet inte om det ska vara mellan slag där vid bestämmande, men ja... du får väl rätta mig :)

2008-02-11 @ 00:55:32
URL: http://www.devnoll.se
Postat av: t00b

Det är inte jag som ändrat.. Det har liksom ändrat sig själv på något vis :P

och nej, det ska inte vara något mellanslag ;) hehe

2008-02-11 @ 13:25:55
URL: http://t00b.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0