Var den där kanske bäst före?

I dag har kistan varit lite knarrigare än vad den borde vara. Att analysera varför var inte så jättesvårt.

Jag hittade ett litet gäng med korvar i frysen. De låg fint inpackade i en plastpåse när jag tog ut dem och la i kylskåpet. Tror det var någon dag sedan. Igår behövde jag laga mat lite snabbt, så jag bestämde mig för att göra något med korvarna. Trots deras lite bleka färg (smakade lite på en och den var ju inte så äcklig) så slängde jag dem i stekpannan för att sedan röra ner tillsammans med en burk vita bönor.

För att verkligen konstatera om det var korven som gjorde kistan taskig, åt jag upp det sista nu ikväll. Ja vad gör man inte när man inte har pengar till att köpa god och fräsch mat som alltid har flera dagar kvar på sitt bäst före datum? Jag har ju dessutom fått en het elräkning på 855 kronor som ska betalas den här månaden. Just den här månaden då man får som max 5900 kronor av CSN.

Vilken tur jag har, att det inte är olagligt att sälja sin kropp för "tillfälliga sexuella relationer". Fancy a shag, any one?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0