t00b does Stockholm by night

Det var tenta igår. Och efter tenta ska man festa, ni vet, fira att man gjort den. Sen får man väl fira om man klarat den också. Hur som helst, det blev en spännande kväll. Vi började hemma hos en klasskamrat på Kungsholmen. Som vanligt när folk blir fulla avslöjas hemligheter, och folk beter sig som de inte gör när de är nyktra.

Runt 23-tiden var det dags för utgång. Vi tog oss med buss, fortfarande på Kungsholmen tror jag, till ett snajdigt hak, med röda flådiga rep vid insläppet. Det var inte mycket kö, så vi slank fram till vakten lite smidigt. En klasskamrat drog fram sitt körkort och skojade lite med vakten och sa att han var 18. Det var ett misstag. Vakten gjorde då bedömningen att han var för full och fick inte komma in. Vi försökte med protester men det gick inget vidare så han fick lämna kön. Sen gav sig vakten på mig och sa att det är vårdad klädsel som gäller och pekade på en liten skylt, sen fick jag lämna kön jag med. Då gick vi ur kön alla som var kvar, som inte kommit in än.

En liten stund senare gjorde vi ett nytt försök. Jag stod längst fram, och hade till och med knäppt skortan för att se mer vårdad ut, men han påpekade igen att jag inte var vårdad. Anledningen var mina moderiktiga jeans som var slitna, lagade hål m.m. "Jaa det är mode, men det spelar ingen roll" tyckte vakten. Jag lyckades dock tjata till mig en plats inne på haket. Vår "fulle" vän som druckit för mycket vin fick fortfarande inte komma in, men vi andra fick det. Jag valde dock att gå med min fulle vän, som inte alls var för full.

Vi drog omkring på Götgatan en stund, innan vi började leta oss till T-centralen för att ta oss hem. Sista pendeln skulle gå 01:47, det hade jag minsann kollat upp innan jag åkte in till stan. Döm om vår förvåning när sista pendeln gick vid 01.20 och vi stod där handfallna och inte kunde ta oss hem. Det blev dock till att leta upp nattbussen för att ta sig hem. Jag läser dock fel på tabellen vilket gör att jag missar en buss hem. Klockan 03:45 sätter jag mig på bussen hem.

Det var ingen rolig hemfärd. Bussen stannade ju precis överallt, vilket gjorde att det tog lite mer än en timme att komma till Upplands Väsby. Jag hade hellre ingen aning om vart i Väsby den tänkte göra sitt sista stopp, eftersom slutstation var Runby i Upplands Väsby. Jag har ingen aning om vart det är, så jag passade på att hoppa av vid hållplatsen Norra Torget.

Norra Torget? Neeej det sa rösten inte alls det. Norra Berget snarare. Nu hade jag verkligen inte stor koll på vart jag var. Som tur är har jag lite lokalsinne och letade mig rätt. Halv sex på morgonen kan jag krypa ner i sköna sängen för att sova!

14.15 idag gick jag upp...

Det sunkiga haket



Min "ovårdade klädsel"



Närbild på mina moderiktiga jeans som togs för ovårdade







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0