Julens glädje

Nog för att jag sitter ensam och utan julmat i jul, men jag har ändå fått sprida julens glädje.

Jag var på väg ner till centrum för att handla lite, när jag stöter på kvarterets knäppgök Benny. Han är en äldre herre med rullator som svamlar och svär så fort man ser honom. Som vanligt väntade han på färdtjänsten och bad om hjälp för att de inte hade kommit. Men taxin stod längre bort och väntade så jag gick dit och hämtade taxin. Taxichauffören han var inte på något julhumör inte utan svor och hade sig.

När han kom fram till Benny så svor Benny lika mycket. Taxichauffören, han blev "så satans förbannad" som han så fint uttryckte sig. Jag gick fram till Benny så sa jag till honom, som så många gånger tidigare att han inte ska svära så mycket. "Nej" svarade han då.

Hur som helst hjälpte jag taxichauffören att stänga bomen igen och jag fick honom faktiskt till att le och önska en trevlig dag. Jag gjorde en god gärning och fick folk att bli glada. Min dag var där gjord, och jag fick både ta del av och sprida lite julglädje.

Det är det som julen handlar om!



Kommentarer
Postat av: Carro

God Jul

2008-12-24 @ 15:54:47
Postat av: Rosand

God jul T00b :D

2008-12-25 @ 02:12:52
URL: http://rattmuffen.blogg.se/
Postat av: Jessica

Du är en god människa!:-)

2008-12-26 @ 13:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0