Intelligent spam?

I mailboxen har det trillat ned ett mail. Antagligen ett spam, men jag svarade för skojs skull. Var ju inga skadliga filer att ladda ner eller så, så man kan ju testa i alla fall. Nu är frågan, är det ett intelligent (mindre intelligent sådant) spam, eller är det en verklig person som använder översättningsprogram? Läs svaret jag fick efter att jag svarat.

Först, den engelska versionen (som faktiskt kommer sist i mailet, men som jag väljer att lägga upp först).
My Dear ,
I am more than happy in your urgent reply to my mail.How was your day?.mine was cool over here in Daker Senegal.My name is paulina fab am 23y ears from libaria in west Africa and presently i am residing in the refugee camp here in dakar as a result of the civil war going on in my country.My late father Dr Daniel fab was the personal advicer to the former head of state before the rebels attacked my house one early morning killing my mother and my father. It was only me that is alive now and i managed to make my way to near by country Senegal where i am leaving now. I would like to know more about you. Your likes and dislikes,your hobbies and what you are doing presently.I will tell more about myself in my next mail. Attached here is my picture, Hoping to hear from you soonest. Thanks


Okej, lite taskig engelska men det är förståelig engelska. Nu till den automatiska svensköversättningen.
Min kära,
Jag är mer än gärna i din omedelbara svar på min mail.How var din dag?. Gruvan var cool hit i Daker Senegal.My namn är Paulina fab am 23y öron från libaria i Västafrika och för närvarande är jag som bor i flyktingläger här i Dakar som en följd av inbördeskriget som pågår i mitt country.My sent far Dr Daniel fab var den personliga advicer till fd statschef innan rebellerna attackerade mitt hus en tidig morgon att döda min mor och min far. Det var bara jag som lever nu och jag lyckades göra mig till närheten av land Senegal där jag lämnar nu. Jag skulle vilja veta mer om dig. Din gillar och ogillar, dina fritidsintressen och vad du gör presently.I kommer att berätta mer om mig själv i min nästa post. Bifogas här är min bild, Hoppas att du hör av dig snarast. Tack


Lite småroligt...



Kommentarer
Postat av: Camilla

Ska du svara tillbaka då? Keep me posted =)

2008-12-13 @ 21:51:56
Postat av: t00b

Det lustiga var, att när jag skulle svara så dog mitt Internet. Hade jätteproblem hela kvällen igår, och jag hoppas innerligt att det var störningar i det mobila bredbandet och inte ett virus :P hehehe

2008-12-14 @ 10:24:02
URL: http://t00b.blogg.se/
Postat av: Zombie

Kom igen Tobbe! Pics or it didn't happen :D

2008-12-15 @ 06:37:21
URL: http://zombiefied.blogg.se/
Postat av: Zombie

Btw, misstänker du virus kan jag skicka dig lite olika scanningsverktyg... Dat be wut I do for a living, eh.

2008-12-15 @ 06:37:46
URL: http://zombiefied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0