Folk i glashus sänker skepp...

Ja ibland blir det ju inte som man tänkt sig. Syftningsfel finns lite här och var när man skriver och ja, även jag har lite fel ibland. På metro.se hittar jag den här fantastiska nyhetsrubriken:
"Två 15-åriga pojkar från Landskrona döms av hovrätten i Malmö för grov våldtäkt mot en 13-årig flicka efter att ha chattat med henne."

Nu undrar man ju förstås hur man kan bli dömd för våldtäkt bara för att man har chattat med någon. Självklart var det inte riktigt så det gick till, men man undrar ju vad de menar.

Ett annat roligt syftningsfel som vår kriminologilärare visade oss. Det är från en enkätundersökning där man ville få fram vad invånarna var oroliga för:
”Att min nya cykel ska bli snodd eller bli våldtagen!”
Du behöver nog inte oroa dig för det sistnämnda i alla fall.





Kommentarer
Postat av: Zombie

Hahaha, våldta inte min cykel! Den blir ju så kladdig då, riktigt illa. :3



Gott nytt år Tobbe!

2009-01-01 @ 13:37:24
URL: http://zombiefied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0