Experthjälp för att sortera papper

Satt vid frukosten och läste den lokala blaskan "Mitt i Upplands Väsby" som kom i tisdags. Bland notiserna hittade jag rubriken "Förening vill sortera papper". Det lät ju väldigt intressant så jag var tvungen att läsa den. I korthet, Hembygdsföreningen söker bidrag på 250 000 kronor för att anställa en expert som ska sortera och inventera föreningens samlingar. Samlingar av en mängd handlingar och fotografier från 1700-talet och framåt.

Om kommunen skulle gå med på det här, undrar jag varför de inte kan skaffa mig ett boende istället.

Men till det jag tyckte var roligast...
Om hembygdsföreningen i Upplands Väsby har fotografier från 1700-talet är det en världssensation utan dess like! Tekniken för att framställa fotografier uppfanns nämligen på 1800-talet, så rent krasst finns det inte en möjlighet i världen att hembygdsföreningen skulle ha fotografier från 1700-talet. Fast det är kanske därför de behöver en expert?

Nu måste jag plugga!




Kommentarer
Postat av: Eva-Marie

Det var verkligen en rolig observation från din sida! Den som skrev artikeln kanske inte har några större historiekunskaper! Många yngre tror ju att livet alltid varit som det är just nu - med alla tekniska möjligheter... HA det gott!

2008-12-04 @ 18:15:31
URL: http://www.metrobloggen.se/evaM

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0