2-6 distalt med blödning

Idag var det så dags för det årliga tandläkarbesöket.

Inga hål, men lite tandsten. Lite blödningar i tandköttet som beror på slarv med tandtråd. Jag har mycket fina tänder, ett jättefint bett och det kunde knappt vara bättre. Jag gnisslar lite grann och det måste jag tydligen sluta med.

Det blev inte billigt - 670 kronor. Det kommer bli ännu dyrare också. Jag måste ju som bekant operera ut en visdomstand, och det blir ett x antal tusen kronor för att göra det. Tack och lov har vi ju en ny tandreform, så efter 3000 kronor betalar jag bara halva beloppet. Som om 3000 inte var tillräckligt dyrt.

Det blir alltså inget handlande av godsaker innan jul, för tandläkaren tog hela julkassan. Men men, det kommer fler jular.



Kommentarer
Postat av: Jessica

Bara att hoppas på att du varit snäll i år så att tomten kommer med paket!;-)Fast i ditt fall kanske det är bättre att hoppas på tandfen???

2008-12-23 @ 23:30:58
Postat av: t00b

Haha, jaa jag får hoppas på det! :)

2008-12-24 @ 13:06:58
URL: http://t00b.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0