Dags för operation - igen

Ja, nu ringde de äntligen från St: Eriks ögonsjukhus. Nu ska jag opereras för den sjunde gången...

Naturligtvis den 25 augusti, samma dag som skolan börjar *suck*. Kl 13:15 ska jag vara där, och räknas få vara kvar några timmar. Sen blir det hem knapra starka värktabletter och sova tills det är dags att gå upp och gå till skolan dagen efter, full med starka värktabletter för att klara av skolan.

Den här gången tas höger öga först, så att jag ska kunna fungera hyfsat. Jag skuller ju bli "ordentligt handikappad" om de tog bägge ögonen på samma gång, som sköterskan sa. Som om jag inte blir det om de opererar höger öga först? Det är ju det vänstra jag ser sämst på. Lär ju inte kunna se saker och ting som de visar på tavlan i klassrummen. Men men, jag får stå ut. När det högra väl har läkt så är det ju dags för att operera det vänstra. Ytterligare en tid att se fram emot.

Det är ju lite tråkigt att operera sig, för jag får ju inte bada, inte anstränga mig eller hålla på med någon direkt fysisk aktivitet. Och det kommer ju bli en hel del av både det ena och det andra. Jag hade ju hoppats på att bägge ögonen skulle vara okej tills skolan började ju. Men tji fick jag. Bara att bita ihop och suga på det sura äpplet. När ögonen väl är klara kommer det nog bli hur bra som helst! =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0