Två frågeställningar får svar

Okej, enligt önskemål kommer här svaren på fråga ett och två från polisintervjun.

Kan en polis vara politiskt aktiv?
Ja absolut.
Det här ledde naturligtvis till följdfrågan;
 I alla partier?
Nja det kanske inte är så lämpligt att vara med i Nationaldemokraterna direkt.
Om en kollega till dig skulle vara med i Sverigedemokraterna då?
Det beror kanske lite grann på vad kollegan har för syfte med att vara aktiv i SD. Än så länge är det ju inte politiskt korrekt att ha samröre med SD, det är inte accepterat riktigt.
Det är inte rumsrent.
Nej precis. Men man får väl diskutera saken med kollegan och ta reda på vad han/hon har för bakomliggande syfte till att vara aktiv i partiet. Att diskutera politik är roligt.


Kan man bli polis om man varit straffad?
Alltså, det beror väl på vad man varit straffad för.
Säg att du gjorde ett inbrott när du var 16, och att du är 26 nu.
Ja men absolut. Alla har ju rätt till en andra chans. Man har säkert med sig en hel del nyttiga erfarenhet från det man gjort.
Men om man är inne på femte andra chansen då?
Nja, nån måtta får det allt vara.
Om en kollega röker på nån helg lite då och då, och tycker att det är en bagatell.
Först och främst skulle jag försöka förmå kollegan att självmant ge upp missbruket. En missbrukare behöver ju först och främst hjälp. Att avskeda en person för en sån sak kan ju eventuellt leda till att missbruket förvärras. Här förtjänar man verkligen en andra chans. Jag skulle verkligen försöka hjälpa min kollega i det här fallet.


Ja så här såg det ungefär ut. Jag kommer naturligtvis inte ihåg alla detaljer kring frågorna eller mina svar. Men på ett ungefär svarade jag så här. Hoppas ni blev nöjda, och tycker ni inte som mig så kommentera gärna.



Kommentarer
Postat av: Jhonny

min största fråga är då om det är ett missbruk att röka på nån gång ibland? är det ett missbruk att jag gillar att åka snabba karuseller nån gång ibland? (kommer inte på nåt bättre exempel...)

2008-04-03 @ 01:12:13
URL: http://jhonny86.blogg.se
Postat av: Syrran

Om vi inte tycker om dig.. Dum fråga.. Älskar dig ju =)

2008-04-03 @ 07:10:32
Postat av: Ceder

Det är bra tobbe, ser fint ut :D Får hoppas på det bästa!

2008-04-03 @ 10:04:00
URL: http://www.devnoll.se
Postat av: t00b

Syrran - Vadå inte tycker om mig? Tycker SOM mig skrev jag ;)

Ceder - Tack Ceder! =)

Jhonny - Att använda narkotika (i det här fallet hasch) ser jag som ett missbruk, oavsett om man röker det fem gånger om året, eller fem gånger om dagen. Att åka karusell nån gång ibland ser jag dock inte som ett missbruk, men om du inte skulle klara en dag utan att åka karusell, då kanske jag skulle kalla det missbruk =) För övrigt ser jag tobaksanvändande (röka/snusa) som ett missbruk.

2008-04-03 @ 10:29:12
URL: http://t00b.blogg.se
Postat av: Jhonny

det håller jag med dig om (nikotinet) - men det finns också en liten gräns där.. jag ser inte det som ett beroende om du tar en festcigg eller festsnus.. det ser jag mera som ett tillfälligt infall.. och det skulle jag vilja tillämpa även på andra droger. alkohol, hasch/marujiana.. även de tyngre drogerna om jag ska vara helt ärlig. jag säger inte att det är rätt, inte någonstans, att hålla på med droger. men jag skulle inte vilja klassa det som ett beroende. (och jag SKREV faktist att karusellen var ett dåligt exempel :P)

2008-04-04 @ 01:37:05
URL: http://jhonny86.blogg.se
Postat av: Jhonny

OCH: håller med ceder! :P

2008-04-04 @ 01:41:17
URL: http://jhonny86.blogg.se
Postat av: t00b

Ja alla ser vi ju olika på sånt här. Mitt tycke om narkotika är helt förkastligt och skall aldrig provas, eller brukas. Ett beroende behöver man inte kalla det, men det är ett missbruk. Att ta en festcigg är inte ett beroende, men ett missbruk. ;) Hänger du med på skillnaden? ^_^

2008-04-04 @ 07:51:59
URL: http://t00b.blogg.se
Postat av: Jhonny

yes! det gör jag.. tack för the utredning konstapeln!

2008-04-04 @ 12:59:12
URL: http://jhonny86.blogg.se
Postat av: t00b

Haha.. Härligt =p

2008-04-04 @ 13:22:18
URL: http://t00b.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0