Bert Karlsson - Sveriges nya statsminister

Jag har aldrig riktigt tyckt om Bert Karlsson. Än skränig gubbe som ständigt rackar ner på folk. Men det är ruter i honom. Han verkar faktiskt vara riktigt klok. Han vågar säga det andra bara tänker.
 

Han skriver idag en krönika på aftonbladet.se, där han totalt sågar den svenska politiken, och jag kan inte annat än hålla med honom. Bert Karlsson som VD i Sverige AB, sen får han anställa folk genom intervjuer, där vi kan rösta ut dem som vi inte vill ha med i styrelsen.
 

Skämt åsido, jag har länge varit inne på samma spår. Anställ folk i ministeriet som har erfarenhet på det området de ska jobba. Såna som har arbetslivserfarenhet, och inte bara politisk erfarenhet. Nu säger jag inte så mycket mer än, läs Berts debattkrönika!



Kommentarer
Postat av: lajvio

Jag hatar Bert Karlsson!! Verkligen ogillar den människan. Men jag håller med dig angående att de som ska styra landet ska veta vad de gör. Varför inte vanliga människor som har arbetat på vanliga jobb? Allvarligt.... -_-

2008-04-13 @ 02:25:35
URL: http://lajvkatt.blogg.se/
Postat av: t00b

Ja de har ju onekligen rätta förutsättningar för att veta vad de pratar om inom sitt gebit. Många politiker är ju uppvuxna med just politik och kan inget annat. Alltså skulle de inte uppfylla kriterierna för kompetens på ett vanligt arbete ens.

2008-04-14 @ 07:54:30
URL: http://t00b.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0