Semester - då skriver jag brev till regeringen

Semester.. Jag väntar på att tvätten ska torka så jag kan hänga upp mer tvätt. Tvätt som ligger blöt i tvättkorgen och väntar på att bli upphängd. Jag har nästan lite tråkigt.

Finns det då något bättre att göra än att skriva ett brev till Justitieministern? Nej tänkte väl det. Länge, länge har jag velat skriva av mig. Nu var ett passande tillfälle kände jag. Brevet blev väl inte så bra som jag hade hoppats på, men det gör nog inget. Förhoppningsvis väcker det tankar.

Jag vet, jag vet, det kanske inte är det allra bästa att göra när man tänker komma in på polishögskolan, men jag kände mig tvingad. Det var ju inget märkvärdigt jag skrev heller. Det kommer dessutom att bli en offentlig handling, vilket jag glädjer mig åt.

Nu lämnar jag det en stund, ni blir uppdaterade när och om jag får svar från Beatrice Ask.

I går kväll hände en jätterolig grej. Jag talade i sömnen i vaket tillstånd. Min käraste la sig bredvid mig och jag säger till henne "Försvaret har också en sån här". "Ursäkta?" säger hon. "Jo Försvarsmakten har också en sån här" säger jag och pekar på mig själv. Tydligen säger jag det ytterligare en gång och sen kommer jag på mig själv och säger nåt i stil med att jag hallucinerar. Måste varit en effekt av den lugnande tabletten jag fick tidigare under dagen :p

Nu ska jag städa lite.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0