Kronan skrotas, euron tågar in

Vad har jag missat? Jag som läser nyheter så noga.

I en insändare i dagens Metro skriver signaturen Olle Ljungbeck att regeringen begår en kriminell handling. Herr Reinfeldt ska tydligen godkänna det "nya" EU-fördraget. Det innebär att vi skrotar kronan och går till euron.

Jag sätter nästan tungan i halsen när jag läser det här! Hur har jag kunnat missa en sådan stor politisk händelse? Sist jag röstade (var i och för sig enda gången) om euron och EU med för den delen så röstade jag nej. Jag kräver minsann att få rösta igen!

Nej du Reinfeldt, den här arbetaren sätter du dig inte på!

Finns det någon som helst sanning i vad Olle skriver? Hoppas verkligen inte det!

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag tycker faktiskt att förslaget att införa euron inte vore en helt dum idée. Varför ska vi vara olika större delen av världen?
Vad ser du för nackdelar med det? ;)

2007-10-18 @ 10:49:52
Postat av: t00b

Du vill sova på soffan eller? ;)

Vi har olika värden på våra varor, och euron drar upp priserna. Det var vad som hände i Tyskland iaf. Man avrundande uppåt till närmaste euro. Så sånt som tidigare kostat 7.50 riskerar att kosta 10 helt plötsligt. 1 Euro är iofs lite mindre än 10, men ändå. Vill du ha småmynt igen? 50-öringen är idag den minsta valören vi har tack och lov. Med euron får vi ännu mindre valörer som är jobbiga att få i fickan, eller plånboken.

Dessutom kan man idag med fördel tjäna pengar på växlingskurser. Hela den biten kommer ju att försvinna om vi alla har samma valuta.

Vad har du för argument till att införa euron, förutom att vara lika alla andra?

2007-10-18 @ 20:38:04
URL: http://t00b.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0