I förpackningarnas våld

För att citera en känd svensk musiker -"Jag har blivit lurad."

I måndags var jag och skulle inhandla en mos- och pommeskrydda. I hela stora ICA-butiken fanns det inte något sådant trots ett antal kryddleverantörer. Den aktuella kryddan är grön till färgen. Det närmaste jag kunde hitta Knorr's  Potatiskrydda. Åtminstone närmast till namnet.

Eftersom burken är täckt av en klisterlapp så kunde jag inte se färgen på innehållet. Eftersom burken heller inte är genomskinlig så kunde jag inte se vilken färg kryddan hade. På bilden ser dock kryddan på moset grön ut, så jag tänkte att eftersom det är en annan tillverkare kanske det bara är namnet som skiljer.

Men ack så besviken jag blev när jag hällde ut innehållet på mitt mos. Det liknade mer Allround-krydda, eller grillkrydda. Varför är det så för?

Hursomhelst. Jag har blivit väldigt gnällig på sista tiden, och tycker om att ifrågasätta saker och ting. Ungefär som pensionärer gör när dom inte har något att göra. Dom skriver insändare i tidningen och jag mailar leverantören och klagar :)

Ack så kul det är att få skicka gnälliga mail, och se vad dom svarar. Lite arbetsskada eftersom jag nästan är mer intresserad av hur dom formulerat svaret, än själva svaret. Nåja, det ska bli intressant att få ett svar :)



Kommentarer
Postat av: Julia

haha, det bevisar bara att du inte har tillräckligt att göra :P nej men ja instämmer helt! har letat efter en god pommes krydda som de har på snabbmatställen..men icke! min pappa köpte nått äckligt sen la ja ner mina spaningar..salt får räcka :P

2007-10-03 @ 19:35:51
Postat av: t00b

Jag har massor att göra! Det finns massor att klaga på ju ;) haha.. Jag fick svar idag. Det vidarebefordras till produktansvarig ^_^

2007-10-03 @ 20:43:18
URL: http://t00b.blogg.se
Postat av: julia

hehe någon måste ju göra det :P o du passar nog bra för den uppgiften! det kommer vidarebefordras tills man glömmer bort vad man skulle kolla upp :P

2007-10-04 @ 21:16:03
Postat av: t00b

Extremt bra passar jag för uppgiften ;) hehe..

2007-10-05 @ 20:44:25
URL: http://t00b.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0